Limiet per gebruiker instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Hallo mensen,

Kun je bij een thuisnetwerk van bijv. 3 pc's per pc instellen hoeveel GB hij/zij per maand mag verbruiken en bij overschrijding het internet wordt geblokkeerd zodat hij/zij niet meer kan internetten? Zo ja, hoe moet dat dan?
Ik wil dus per pc (=1 persoon) een limiet aan GB per maand instellen.
Alvast bedankt voor de moeite

Yes, met het programmaatje netlimiter geloof ik. Ik weet alleen niet of dit alleen werkt op een internet delende pc.

Als je een router (met switch) hebt dan weten de pc's van elkaar niet wat de ander gebruikt. het is dan dus niet mogelijk om via een tooltje op een van de pc's dit te realiseren.

Het zou handig zijn als je router deze optie had, ik zou zeggen kijk eens rond op de webinterface van je router, als die deze heeft.

Nou ja ok, is er dan ook niet iets waarmee op de pc zelf wordt gekeken naar het dataverkeer en dat je gewoon bij de pc zelf een limiet aan kunt brengen. Stel, heb een limiet bij de provider van 5 GB, pc A mag per maand 2 GB verbruiken, net als PC B, pc C mag 1 GB per maand verbruiken. Kan zoiets niet dan?

Geplaatst door Japsur
Nou ja ok, is er dan ook niet iets waarmee op de pc zelf wordt gekeken naar het dataverkeer en dat je gewoon bij de pc zelf een limiet aan kunt brengen. Stel, heb een limiet bij de provider van 5 GB, pc A mag per maand 2 GB verbruiken, net als PC B, pc C mag 1 GB per maand verbruiken. Kan zoiets niet dan?

Ja dit kan idd wel.

Is er iemand die hier een goede tool voor weet? Er moet neem ik aan wel enige vorm van beveiliging in zitten en een mogelijkheid om bij overschreiden van het limiet het internet te blokkeren.

Geplaatst door MethinX

Ja dit kan idd wel.

Is er iemand die hier een goede tool voor weet? Er moet neem ik aan wel enige vorm van beveiliging in zitten en een mogelijkheid om bij overschreiden van het limiet het internet te blokkeren.

Jazeker!

Volgens mij netlimiter. DUmeter is ook een dergelijk programma, maar ik weet niet of daar mogelijkheden inzitten welke de hoeveelheid dataverkeer beperken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan