Limiet professionele printers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Howdy!

Regelmatig kom ik termen tegen als:
Gebruiksindicatie: tot eenmalig maximaal 200.000 afdrukken per maand

Hoe moet ik dit zien? Na 200.000 zegt ie "error, max berijkt" of is het een indicatie of... Kan iemand mij dit vertellen?

Volgens mij bedoelen ze dat er dan een renovatieset aan te pas moet komen, maare, "tot eenmalig maximaal 200.000 afdrukken per maand" , kan ik geen broodje van bakken.:confused:

Ik zie het heel vaak. Dit komt toevallig vd Lexmark site, maar ook in folders bij HP en andere dure laserprinters zie ik het staan.

Even van een engelse site over bv de lexmark Lexmark X642e MFP

Monthly Duty Cycle Engine: 200,000 one time maximum Impressions per month
The duty cycle is the maximum recommended number of printed pages per month to ensure long printer life.

Nederlandse 'vertaling' is gewoon wat krom.

Het gaat inderdaad om die printer.

Maar dan snap ik het nog niet hoor.. Mag je dan maximaal zoveel vel per maand printen en dan moet je onderhoud? Maar dan ligt het toch aan het aanval vel en niet per maand.

Nee, dat heeft te maken met de warmte ontwikkeling etc. die tijdens langdurige printopdrachten ontstaat.
Dus is dit geval wil het zeggen "niet meer dan 200.000 achterelkaar printen in een maand" Dat ze daar een tijdsperiode voor nemen is gebasseerd op de printersnelheid en op 'normale' kantooruren.
Dus b.v. 200.000 prints/maand= 10.000 prints/dag (200.000 : 20 dagen)
10.000 prints/dag=1250 prints/uur (10.000 : 8 uur )
En dat is een respectabel aantal, je huis- tuin en keukenprintertje redt dat niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb een hele goede printer hoor (:D).
Aha, vandaar!

Duidelijk!

Ik weet wel, op mijn werk waren wij eens foldertjes gaan printen op dat glossy papier. En na een stuk of 300 begon te inkt te vlekken vanwege de warmte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan