Lindows 4,5 installeren in harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

finny49

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Hoe kan ik lindows 4,5 cd-rom(besturings-systeem) installeren in een harde schijf.

Deze cd rom heeft geen mogelijkheid om vanaf te installeren, dus er moet misschien een tool zijn om dat te kunnen doen. maar die tool ken ik niet.

Normaal moet je in je BIOS eerst onder Boot of iets dergelijks aangeven dat je van de CD Rom wil opstarten.

Weet je zeker dat het niet een CD Rom is waarmee je via HTTP installeert ( dus je start op met die CD Rom en dan download die CD Rom de installatie bestanden van internet. Zeer handig voor bussines card CD's )

Mijn bios heeft altijd goed ingesteld gestaan, maar er is op de cd-rom geen link waarmee je kunt installeren.Zijn er dan geen externe tools.Het is een cd rom van pcm

Laatst bewerkt:
Als het van PCM is vermoed ik dat het een DVD met software is. Ze hebben er vermoedelijk alleen de ISO opgezet en hem niet bootable gemaakt. Je kunt de ISO op een andere lege CD branden met ISO Recorder. Je moet dit wel op de laagste snelheid doen wil je gedonder voorkomen ;)

Ik had het niet vermeld, maar ik kan wel booten met deze dvd rom, internetten en zo.

Het zal de lindows live dvd zijn. indien je in je startmenu van lindows geen mogelijkheid ziet om hem makkelijk te installeren zou ik de moeite er niet in steken om die te gebruiken.

Lindows 4.5 komt uit 2003 dus is al redelijk belegen.
Lindows is in 2004 omgedoopt tot Linspire (rechtzaakje met MS over de naam)
Linspire is in 2006 gekocht door Xandros

dus als je in die lijn wil blijven zou je Xandros kunnen nemen. maar die is geloof ik niet gratis.
Kun je beter Ubuntu/Fedora/Suse of een andere makkelijke distributie gebruiken die gratis te downloaden zijn

Als je het niet vanuit het boot menu kunt installern dan zou er een knop "install" op je desktop staan :thumb:.

Wel vrees ik inderdaad dat als je Pc nieuwer is dan 2003 dat het niet goed gaat werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan