Lindows Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Endonyx

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2003
Berichten
31
Hallo,

Voor de grap wil ik eens kijken naar Lindows.
Nu heb ik op de c-schijf windows xp, en ik wil op de k-schijf lindows installeren (versie 4.5). Als ik de cd-rom in mijn speler doe en de pc laat rebooten, dan begint hij te zeuren over atapi en schijft hij:
L 80 80 80 80 80 enz...

Om de zoveel tijd zet hij er 80 achter, en ik vraag me af waar het voor nodig is en waar het toe leidt. Kan iemand me dit vertellen? Want ik wil windows xp er op laten staan.


Endonyx
 
Laatst bewerkt:
Zo boeiend is het niet. tis eigenlijk gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :p

Je kunt er echt niks op :confused:
 
met Lindows niets kunnen of bedoel je Linux in het geheel? Wat is volgens jou dan de beste Linux versie (beste besturingssysteem?)
 
Linux is iets anders dan Lindows. Lindows is gewoon heel weinig voor en als je een programma wilt dat er echt voor is gemaakt moet je er voor betalen. (in Lindows is een link dacht ik)

Maar als je wat nieuws wilt kun je eens Linux gaan nemen. Red Hat of Mandrake.

Volgens mij? windows 2000. Werkt echt goed, nooit vastlopers en ik geloof zelf dat het het beste OS is gemaakt door Microsoft. Dat nieuwe Longhorn is leuk maar het is nog te vroeg om het echt al te gaan gebruiken. (veel bugs enzo)

Gr. Thomaz
 
Voor Lindows is juist heel veel software. Je kunt natuurlijk gewone RPM's installeren...maar nog veel belangrijker het is Debian-based (DEBIAN RULES), dus je kunt .deb packages installeren. En apt werkt! Dus ga gewoon naar de Konsole en type: "apt-cache search <het programma dat je wilt hebben>" Je krijgt een lijst met paketten....en voilà type "apt-get <pakketnaam>" en het installeert. Er worden alleen niet automatisch icoontjes aangemaakt, maar dat maakt niet uit... Die kun je ook gewoon zelf makne.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan