Line-in en microfoonaansluiting van Sweex soundcard (6 chanel) werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Berichten
519
Hoi allemaal,

Ik heb net een nieuwe geluidskaart gekocht... een Sweex soundcard 5.1... Op de doos en in de gebruiksaanwijzing stond dat
-de gele stekker voor Rear-out was
-de groene stekker voor Front-out was
-de blauwe stekker voor line-in was
-de roze stekker voor mic-in was
-de zwarte stekker voor Bas/centre-out was
Nu ik de driver geïnstalleerd heb, en de oude onboardkaart uitgezet had, bleek dat
-de groene stekker voor Rear-out,
-de Blauwe stekker voor Front-out,
-de roze stekker voor Bas/centre-out gebruikt moest worden. De zwarte en de gele stekkers zouden niet gebruikt worden... Kan ik dit veranderen, zodat ik de microfoon en de line-in stekker kan gebruiken?

Tot slot nog wat informatie als ik op "info" klik, dan krijg ik de volgende berichten:
"de Microfoon en Bas stekker worden door dezelfde aansluiting in gebruik"
"de lijn-in en de achterste luidspreker hebben dezelfde aansluiting in gebruik"

Dit staat onder "aparaatconfiguratie" ik hoop dat jullie daar iets mee kunnen...

Alvast bedankt,
Robert-Jan
 
Wat ik nu ook nog merk is dat deze configuratie niet eens klopt: ik sluit de bas op de gele aansluiting aan, de voor op de blauwe, en de achter op de zwarte... nu blijkt dat als ik de achterspeakers aan laat staan, en de rest uitzet er geen geluid uit de boxen komt... als ik de voor speakers aanzet, gaan zowel de voor als de achterspeakers aan... de centre doet het niet... ik snap d'r niets meer van... moet ik de fabrikant vragen, of hebben jullie nog een optie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan