Line In en Microphone werken samen over een poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

mva1997

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Hallo,

Ik heb een Line In op mijn computer, hieraan vast zit een laptop met muziek. Daarbij staat ook mijn Backpanel Microphone aan. Ik luister alleen naar de Line In via Speakers (ook uit Backpanel). Het probleem is dat op de een of andere manier de Microphone ook aan het luisteren is via de Speakers. Ik heb gekozen voor Line In, Listen to this device, bij Microphone staat dit vinkje uit. Beetje raar, weet iemand hoe ik dat opgelost krijg. Beetje irritant als ik muziek zit te luisteren op GTA 5 en dan iets wil zeggen waarbij muziek zit via mijn microfoon.

probleem Line In & Microphone.jpg

BVD,
mva1997

Je vraag is mij onduidelijk. Hoe heb je wat waaraan aangesloten?

Microfoon aan mijn backpanel Microphone
Laptop met muziek aan de Line In ingang
Speakers aan de backpanel Speaker Out

Als ik nu luister naar de Line In door mijn speakers, hoor je ook de microfoon.
Terwijl ik alleen maar Line In heb aangevinkt om naar te luisteren door mijn speakers.

Met backpanel bedoel je de aansluitingen achterop de computer neem ik aan?
En line in ingang is ook daar? Of ergens anders?
Het lijkt er namelijk op dat de microfoon ingang helemaal geen signaal binnenkrijgt en alles via de line gaat (aansluit fout?).

Nou het is dus zo dat alles achterop zit. En ik wil dus dat ik door de mic kan praten zonder dat die Line In dus erdoorheen komt, wat dus nu het geval is. Ik heb het stekkertje ''HD Audio'' op mijn moederbord aangesloten. Zou het helpen als ik het stekkertje herplaats met ''AC '97'' ?

Nee, dat maakt niet uit, je zult het via de mixer moeten regelen, als je de front aansluitingen gebruikt kun je wel de audiostromen apart regelen maar het zal via de mixer toch ingesteld moeten worden.
Lijkt mij logisch, er zijn diverse ingangen en als daar een signaal opstaat worden die versterkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan