Hallo ,
Heb de volgende vraag : heb 3 tabellen :
1. tabel met gegevens werklui : lidnr Prim Key, naam , Achternaam , aanspreeknr
2 . Tabel met privaat persoonsgegevens lidnr Prim Key, naam , Achternaam , aanspreeknr
3. tabel met aanspreektitel ( aanspreeknr ( Primary Key) , aanpreektitel( mr, mevr ....)
Nu wil ik een gezamelijke lijst van tabel 1 en 2 met hun respectievelijke aanspreektitel . (zodat uit beide tabellen pesonen komen met hun aanspreektitel )
Bijvoorbeeld : mevr Hens Julia mr Thijs Robert
Hoe koppel ik de Tabel aanspreektitel aan de beide tabellen of kan dit niet?
OF moet ik voor elke tabel een tabel aanspreektitel aanmaken en koppelen?
Als dit zo is hoe zit het dan met postcodes , moet hier dan ook voor elke tabel een postcode tabel worden gemaakt en gekoppeld ( lijkt me vreemd , dan zouden de databases toch wel erg groot worden dacht ik zo)
Elke info is welkom ,
Roadracer
Heb de volgende vraag : heb 3 tabellen :
1. tabel met gegevens werklui : lidnr Prim Key, naam , Achternaam , aanspreeknr
2 . Tabel met privaat persoonsgegevens lidnr Prim Key, naam , Achternaam , aanspreeknr
3. tabel met aanspreektitel ( aanspreeknr ( Primary Key) , aanpreektitel( mr, mevr ....)
Nu wil ik een gezamelijke lijst van tabel 1 en 2 met hun respectievelijke aanspreektitel . (zodat uit beide tabellen pesonen komen met hun aanspreektitel )
Bijvoorbeeld : mevr Hens Julia mr Thijs Robert
Hoe koppel ik de Tabel aanspreektitel aan de beide tabellen of kan dit niet?
OF moet ik voor elke tabel een tabel aanspreektitel aanmaken en koppelen?
Als dit zo is hoe zit het dan met postcodes , moet hier dan ook voor elke tabel een postcode tabel worden gemaakt en gekoppeld ( lijkt me vreemd , dan zouden de databases toch wel erg groot worden dacht ik zo)
Elke info is welkom ,
Roadracer
Laatst bewerkt: