• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Link blijft in Marco hangen,

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Beste,

Ik heb in een test omgeving "PPAS test SAP" sheet een marco gemaakt, deze marco heb ik gesaved onder mijn personel sheets zodat ik deze marco op meerdere vergelijkbare sheets kan gebruiken.
Teven een command knop gemaakt op de "toolbar"zodat deze makkelijk is te bedienen.
Nu is probleem als ik de marco laat lopen elke keer de test sheet wordt opgestart.

Ik kan in de macro geen verwijzig vinden naar deze test sheet"PPAS test SAP".
Kunnen jullie mij helpen dit op te lossen of moet ik dit anders doen?

Hierbij de macro;

Sub SAP_sortlist()
'
' SAP_sortlist Macro
' Macro recorded by botterh
'
ActiveWindow.SmallScroll Down:=45
Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:="v"
Range("B59:N85").Select
Selection.Copy
ActiveWindow.SmallScroll Down:=12
Range("B188").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats, Operation:=xlNone, _
SkipBlanks:=False, Transpose:=False
Application.CutCopyMode = False
Selection.Sort Key1:=Range("H188"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess _
, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
ActiveWindow.SmallScroll Down:=12
Range("B188").Select

'
End Sub

TNX
Botje

dit klopt inderdaad niet, met deze macro hoort het geen ander bestand op te starten

Start je wel de juiste macro op met behulp van de knop?

wanneer je een macro aanpast nadat je de knop gemaakt hebt hebben de wijzigingen geen invloed op de knop.

misschien help deze regel aan het begin van de macro

Workbooks.Open Filename:= _
"vul hier naam map in"

en dit aan het einde van de macro

ActiveWorkbook.Save

groet John

Heren,

Bedank voor het denk werk,
Mjonk, jouw oordeel raakt het probleem,

Inderdaad als ik de marco opnieuw kopieer onder een andere naam en alleen de marco "runt" werkt deze perfect zonder de testsheet te openen.

Dan blijft de vraag open hoe kan ik de "nieuwe" marco onder de bestaande knop hangen,
Krijg geen toegang tot het menutje om de marco te wijzigen?

Enig idee?

TNX
Botje

Heren,

Probleem opgelost, even zoeken maar bij het aanpassen van de tool bar zit de gezocht optie, als je maar lang genoeg blijft drukken, kom je er wel,

teckelfan, bedankt voor je optie, kun jij uitleggen wat de gevolgen zijn van deze aanpassingen,

Mijn marco moet nml. werken in files die qua opzet gelijk zijn maar in naam verschillen.

CU
TNX
Botje

dat is toch geen probleem? in je macro refereer je nergens naar een document, dus als je hem gewoon opslaat in je persoonlijke macrobestand kun je hem in elk bestand afspelen.

Botje, off-topic maar... wist je dat je in deze topic al 10 keer marco ipv macro getypt hebt... ? :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan