link/button hit counter

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExToR

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
ik had een vraag, heb namelijk een script nodig, die telt hoevaak op een bepaald link/button word geklikt... zo moet er komen te staan;

[button] (22 keer geklikt) <-- bijvoorbeeld

en als de button geklikt word... moet deze natuurlijk naar 23 keer gezet worden :) ook mag er niet meer dan 1 keer per ip op de knop gedrukt worden...

weet iemand hoe dit te maken is?

weet iemand hoe dit te maken is?

Ikke wel :)

Heb je zelf al eens gezocht naar een link counter? Hier [engels] is er wel eentje, zonder ip-check welliswaar maar dat kun je er zelf nog wel tussen gooien.

is er ook nog een gwn copy paste script, daar zit allemaal spul bij dat ik niet hoef =\ .. gewoon een simpele link counter =\\

Tjonge, er moet moeite gedaan worden om iets te krijgen...

En simpeler dan dit krijg je ze niet...

ik krijg de foutmelding:

Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/www/renpri.100webspace.net/index.php on line 2
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

waar kan dat aan liggen

MySQL database aanstaan? Zo ja, database aangemaakt? Zo ja, tabellen ingevoerd...

Het is een tutorial dus het is de bedoeling dat je er dingen van leert :)

sorry ben pas net een beginner ;p? kan je dat laatste nog even stap vor stappen :$?

ik heb een server die geschikt moet zijn voor mysql en je krijgt er 1 bij ... maar zou nie weten hoek die in moet schakelen etc, en welke tabellen je bedoeld :$

Laatst bewerkt:
Kun je op je server naar PHPMyAdmin? ( Via http://{jesite}/phpmyadmin )

jawel, heb nu een sql server aangemaakt... en deze code ook veranderd (de "db" veranderd in "renpri_count" (das dus de mysql servernaam) ... maar doet het nog steeds niet? hij kan niet connecten to socket bla bla from bla bla

ik kan op die pagina komen ja... :)

Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/www/renpri.100webspace.net/index2.php on line 2
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

das dus de melding

Je moet even de database selecteren en dan naar het tabblad SQL gaan en deze code uitvoeren:

Code:
CREATE TABLE `clickscount`(
`id` tinyint(11) NOT NULL auto_increment,
`link` VARCHAR(250) NOT NULL,
`clicks`VARCHAR(25) NOT NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM;

Nu worden er tabellen aan de db toegevoegd...

Vervolgens moet je deze regel naar je eigen gegevens zetten:
PHP:
mysql_connect("host","username","password") or die(mysql_error());
Waarbij je host vervangt door localhost en username en password door de inloggegevens van de database...

Als het goed is moet de melding nu weg zijn...

er staat ook dat je je host moet veranderen (in dat script) moet ik alleen de host veranderen? en waarnaar? (localhost werkt nie) ... of moe ik ook de username en password doen?

Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/www/renpri.100webspace.net/count.php on line 2

^heb alles ingevuld .. username en pass ook... maar krijg nog steeds dat... moet ik localhost niet in iets anders verandere?

mysql_select_db(""); < bij deze zin moet ik dan gewoon die naam die ik de database heb gegeven gebruiken (renpri_count) of een van deze dingen:

MySQL 4.1.11-Debian_4sarge5

draait op

mysql1.100ws.com

als

renpri_count@ws2.100ws.com

khad een andere gepakt en nu zegt ie

Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'renepri_count'@'ws5.100ws.com' (using password: YES) in /home/www/renpri.100webspace.net/count.php on line 2
Access denied for user 'renepri_count'@'ws5.100ws.com' (using password: YES)

khad een andere gepakt en nu zegt ie

Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'renepri_count'@'ws5.100ws.com' (using password: YES) in /home/www/renpri.100webspace.net/count.php on line 2
Access denied for user 'renepri_count'@'ws5.100ws.com' (using password: YES)

Betekent dat je de host nu wel goed hebt maar de gegevens van user en password niet...

Je moet inderdaad bij mysql_select_db(" "); de naam van de database invullen tussen de quotes.

Laatst bewerkt:
Table 'renpri_count.affiliates' doesn't exist

^^ nu dat weer

de host + username werken nu wel maar wat kan dat nou weer zijn :(

Dat hij de tabel niet kan vinden komt waarschijnlijk door een foute invoer van de gegevens... Controleer die nogmaals en kijk of ze overeen komen met die van de database.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan