Link frontend naar backend

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdsch

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Ik heb een database gemaakt die gesplitst is. Het backend heb ik op een server gezet en iedere user krijgt een eigen frontend. Dat lukt allemaal wel. Alleen nu is het vreemde geval dat precies dezelfde netwerkschijf op verschillende PC's verschillende letters heeft. (op de ene pc heet de schijf D:/ op de andere F:/)
Nu klopt het pad van de frontend naar de backend niet meer. Ik wil dus graag het pad waarmee naar de backend wordt verwezen veranderen van de front end, het enige wat hoeft te veranderen is de letter van de schijf.
Heeft iemand enig idee hoe dit moet??

Het liefst zou ik gewoon het UNC path wijzigen waarnaar verwezen wordt maar ik heb geen idee hoe dat moet

Je kan met een eenvoudige loop alle letters aflopen en kijken of het backend-bestand daar voorkomt.
Vindt je het bestand dan heb je ook de juiste directory letter.

Succes
Wim

Ik heb zelf het antwoord inmiddels gevonden. Je gaat naar Koppelingsbeheer en daar selecteer je alle tabellen en vinkt het 'om nieuwe locatie vragen' aan. Vervolgens opent zich er een menutje en kun je het correcte UNC pad van het backend intoetsen. Dit werkt perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan