• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

link in beveiligde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

assessor

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Syst: Excel 2010 (UK) Onder Windows 7 Prof (UK)

Ik heb een Checklist in Excel welke vrijwel geheel beveiligd is.

Er is een knop waarop men kan klikken.
In enkele cellen van kolom "B" kan een "x" geplaatst worden.
In sommige cellen van kolom "A" zitten Links en daar komt de vraag.

Hoe kan ik in dit geval de cel beschermen, de Link moet uiteraard blijven werken.

Bij voorbaat mijn dank...

Een voorbeeldje doet wonderen... Overigens kan ik wel op hyperlinks klikken als de cel beveiligd is

Heb ooit op Worksheet.nl eens een bestandje gemaakt met een workaround waarin je wel een hyperlink kunt volgen vanuit een beveiligde en niet te selecteren cel.

Of dmv een dubbelklik in de betreffende cel, of dmw een enkele klik op een meebewegend label

Zie bestandje, (overigens nog met extra functie erin waarin de link afhankelijk is van een vert.zoeken functie)

Bijlagen

Dank Eric,

Het ziet er goed uit en ik kan er denk ik wel wat mee.
Wat commentaar bij de code is welkom (ben geen VB ster) maar kom er wel uit.

De VBA functie binnen de excel-hyperlink functie wordt getriggerd (ook bij beveiligde sheet) wanneer je met de muis over de link beweegt.

Deze functie (zoekt in dit geval een link op adhv een tabel, maar dit kan ook al meteen de link zijn)
Deze link wordt opgeslagen in de publieke variabele myHyperAddress
Daarnaast verplaatst deze functie het doorzichtige label1 met rode rand over de cellen waarvan "ge-muis-hoovered" wordt"

Nu wordt er wanner je op de hyperlink denkt te klikken, eigenlijk op het label geklikt, waarvan de code je nu naar de opgeslagen link in myHyperAddress
brengt.

Let wel; bij gebruik van een Label dien je wel bij de beveiliging Edit-objects aan te vinken.

De dubbel-klik versie heeft dus geen Label nodig, maar heeft als nadeel dat een dubbelklik waar dan ook altijd naar de laatst opgeslagen link gaat.

Eric,

Ben er mee aan het stoeien geweest, de dubbleklik had mij inderdaad al een paar vraagtekens bezorgd :)
Dank voor de extra info, ik ga er hier zeker mee uit komen.
Ik laat de vraag nog even open mocht ik nog ergens tegenaan lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan