• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Link in excel naar outlook agenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley5479

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Berichten
107
Goedendag allemaal,

Ik wil graag in excel een link plaats, dat wanneer je hier op klikt hij je direct naar je agenda in outlook stuurt.
Niet via een HTML, naar mijn online agenda, maar rechstreeks naar mijn agenda in mijn office outlook op de pc zelf.
Weet iemand wat die link is? ik heb nu de volgende link, maar dan kom ik alleen in mijn mail uit: C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\OUTLOOK.EXE
Ik wil dus één stap verder naar mijn agenda.

Ik hoor het graag

Groetjes
Wesley
 
Zet er
Code:
[COLOR=#1E1E1E][FONT=&amp]/select outlook:calendar[/FONT][/COLOR]
achter.
 
Werkt nog niet

Hij geeft dan aan: "het opgegeven bestand kan niet worden geopend"
 
Bij mij werkt
Code:
"C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16\OUTLOOK.EXE" /select outlook:calendar
prima.
 
Ik krijg dezelfde melding.
Zelf doe ik het met een macro.
Code:
Sub OpenKalender()

Set objCalendar = CreateObject("Outlook.Application").GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(9)
objCalendar.Display

End Sub
 
Met de macro is het nu gelukt, kan ik dan ook nog een specifieke agenda kiezen om te openen?
 
Een andere oplossing, maak een snelkoppeling op je bureaublad of een andere locatie met:
Code:
"C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16\OUTLOOK.EXE" /select outlook:calendar
Gebruik in Excel die snelkoppeling als hyperlink, dus
Code:
C:\Users\wesley\Desktop\Agenda.lnk
Let op, de locatie van Outlook.exe kan anders zijn, en je gebruikersnaam uiteraard ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan