Link/live stream op site plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickGAE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Ik wil graag een aantal wild cams op mijn site zetten. Mag dat zomaar? Mag ik dan de video player daar neerzetten of mag dat alleen met link?

Hoi Rick,
De makers/websites van cam-beelden hebben allemaal het auteursrecht van hun opnames, en je mag zie niet zomaar op je site overnemen.
Met een player zal het trouwens waarschijnlijk ook niet lukken, want het zijn (als het echte cam's zijn) geen video's, maar ze krijgen om de zoveel tijd een update met een verse afbeelding. Dat gebeurt met cam-software die op hun server is aangesloten.

Wat je zou kunnen proberen ("nee heb je, ja kan je krijgen") is om bij een site met een cam vriendelijk te vragen of je hun cam-beelden (met naamsvermelding en link) in een iframe op je site mag zetten.
Misschien zijn er een aantal die ja zeggen, maar dat moet je dan wel eerst zwart op wit in een mailtje of brief hebben staan (je kan ook telefonisch informeren, maar altijd schriftelijk laten bevestigen).

Een link neerzetten, met een verkleinde afbeelding van een cam-beeld erbij als illustratie *): dat kan altijd.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan