• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

link na website d.v.m. drukknop op werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
helpers,

Is het mogelijk om d.m.v.een drukknop via formulieren op het werkblad te plaatsen en deze te laten linken met een website als de knop geactiveerd word??? en zo ja hoe???? en moet je dan een constante verbinding met Internet hebben om die pagina te komen, of word internet automatsch geactiveerd bij bedienen van knop
Heb veel geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

thanks

Michel,

Wijs deze macro toe aan je button.

De url uiteraard aanpassen

Sub Verbinding()
ActiveWorkbook.FollowHyperlink _
Address:="http://www.voetbal.nl"
End Sub

LucB

allereerst bedankt voor je antwoord, maar zou een "whizzkid" als ik even stap voor stap uit kunnen leggen hoe ik jouw formule in een macro plak (als je de tijd ervoor hebt tenminste) , heb het geprobeerd door macro te openen en die van jouw erin de plakken en dan toe te wijzen aan de buton maar dan loopt die vast dmv een foutmelding

foutmelding = methode follow hyperlink van object workbook is mislukt

fout 2146697211 tijdens uitvoering.

alvast bedankt

Michel,

Zet de tekst van jouw macro even op het forum hier,
dan doe ik een poging om de mijne in te passen.

Trouwens de mijne is een zelfstandige macro die je ook aan een nieuwe Button kunt toevoegen. Je weet wel:
Rechtsklik op de button en dan Macro toewijzen.
Klik op de macronaam "Verbinding en dan op OK.

LucB

het is ook de bedoeling dat de macro zelfstandig werkt, dus alleen jouw formule gekoppeld aan een button en dan de site die geselecteerd is weergeven.

heb jouw formule als volgt ingepast:

alt+F11 (vba)
module1 geselecteerd rechtse klik
invoegen
module
en dan jouw formule geplakt

vervolgens via werkblad formulieren button aangemaakt, en die gekoppeld aan de macro verbinden.

ik kan zo gauw niet bedenken wat ik verkeerd doe, en toch blijft die de fout melding geven zoals in vorige bericht beschreven.

Michel,

Volgens mij doe je alles goed.

Weet zo geen oplossing.

Wil je het volgende eens proberen?

Typ in een cel http://www.voetbal.nl

En klik op deze hyperlink.
Krijg je de site nu in beeld?

LucB

thanks again for your help,

heb gedaan wat jij vroeg, dus link in lege cel gezet en daarna aangeklikt, krijg nu de volgende foutmelding:

kan http://www.voetbal.nl openen
de internet server of proxy server is niet gevonden

Michel,

Merkwaardig.

Als ik op bovenstaande hyperlinks klik vliegt de site naar binnen.

Misschien willen anderen reageren.

LucB

ben een beetje aan het spelen geweest en wat blijkt, dat de als ik de site via een link in excel wil openen, dit niet lukt maar als ik nu het doe terwijl in mijn firewall uitschakel dan werkt de link wel.

ook nog met jouw formule geprobeerd en die in een macro gezet en gelinkt en aan button, en waarempel ook die werkt nu, ik denk dat iets in mijn firewall niet goed zit, want rechtstreeks via explorer kan ik die site's wel bezoeken met de firewall aan en heb ik geen problemen,

maar hoe dat zit moet ik maar eens vragen op een ander gedeelte van dit mooie forum

bedankt voor je hulp en formule, hij werkt perfect

see you
:thumb: :thumb: :thumb:

Goed zo,Michel.

Ik slaap nu rustig.

Tot een volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan