Link naar ander formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

sacha

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2001
Berichten
248
Ik heb een database met daarin twee formulieren. Nu zou ik graag willen dat wanneer ik op een record in het ene formulier dubbelklik, hij dan naar het record van het andere formulier gaat wat daarbij hoort.
Met een macro opent hij wel het andere formulier maar gaat dan natuurlijk naar het eerste record, terwijl ik naar bijvoorbeeld het vijfde record moet.
Is hier een oplossing voor?
 
denk aan zoiets:

Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String

stDocName = "frmForm2"

stLinkCriteria = "[ID_Record]=" & Me.[Keuzelijst1]
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

LET OP

- Hierbij ben je in Form1
- ID_Record is het interne nummer van je Record.
- Keuzelijst1 staat op Form1
- vergeet niet ID_Record in je Keuzelijst1 als afhankelijke kolom in te stellen.
- natuurlijk moet je tweede formulier ook een veld (desnoods verborgen) ID_Record hebben.

via DoCmd.OpenFrom opent access FrmForm2 met de criteria die je hebt ingegeven...

Zoiets is trouwens ook in te stellen in de wizard van een knop maken > frm openen > specifieke gegevens zoeken...
 
Dank je wel Erwin,

Alleen ik heb geen keuzelijstjes in de formulieren staan, er staan enkel tekstvakken in waar naar verwezen kan worden.........??
 
Gelukt!
Criteria naar tekstvak laten verwijzen en dan werkt het!

thx Erwin.
 
graag gedaan hoor...

omdat ik vaak keuzelijsten op deze manier doorlink is de optie met een keuzelijst bijna automatisme :)

suc6 verder!
 
Ik wil er toch nog even op terugkomen.
Kun je ook meerdere criteria toevoegen aan de code?
Het is namelijk zo dat in het tekstvak waarnaar ik verwijs een getal gezet kan worden wat ook nog in een ander tekstvak kan voorkomen. Als er dan gedubbelklikt wordt dan kan het dus voorkomen dat de verkeerde record getoond wordt als dat getal niet uniek is!
Hoe kan ik dit oplossen???
 
tja... mijn advies is om in een database altijd te zorgen dat je bij ieder record een intern uniek nummer hebt...

deze hoef je dan niet weer te geven maar is voor dit soort dingen ideaal. Dit doe je gewoon door bij een tabelontwerp een kolom erbij te typen met als instelling Autonummering.

:eek: maar dat wist je waarschijnlijk...

ik weet helaas niet hoe je op bovenstaande manier in vba-code meerdere criteria stelt..

ik zou gaan voor 't unieke nummer ;)
 
Laat er nu net geen autonummeringsveld in de tabel voorkomen. Die tabel heeft ook nog eens koppelingen. Ik eigenlijk teveel uit elkaar halen omdat voor elkaar te krijgen....maar ik puzzel nog ff verder.
 
Dit is de oplosing:
stLinkCriteria = "[naam tekstvak]=" & "'" & Me![naam tekstvak] & "'"

Ik ben hierachter gekomen door handmatig een knop aan te maken die de handeling uitvoerde en toen de code bekeken....
 
oke, goed gedaan...

maar denk volgende keer goed na over de opbouw van je database... daar heb je vederop in het process heel veel plezier van!
 
Die database had ik niet gemaakt, mij was gevraagd er wat aanpassing in aan te brengen....
Hij was door een professional gemaakt. :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan