• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

link naar ander veld/document

Status
Niet open voor verdere reacties.

131313

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2012
hey,

Ik ben bezig met een soort van verklarende woordenlijst te maken in Exel, maar daarin staan alle woorden die beginnen met de letter A in het A-veld.
Naast het A-veld is natuurlijk het B-veld met de B-woorden, en dus is er geen plaats meer voor de uitleg over het woord.

Nu is mijn vraag: Kan je instellen dat als je bv.: op het woord 'computer' klikt dat je dan naar een ander veld gaat, waar de betekenis staat. Of nog beter, naar een ander veld?
Een soort van link dus. Ik heb echt totaal geen idee hoe ik dit zou moeten doen (als het mogelijk is).

alvast bedankt

13000

Misschien met vertikaal zoeken, waarbij links de letters allemaal onder elkaar komen te staan en rechts ervan de uitleg.

Hoi 131313,

Wat je zou kunnen doen is de woorden onder elkaar zetten in plaats van in kolommen naast elkaar. Op die manier creeer je ruimte voor de verklaring. Dan kun je met pagedown door de woordenlijst scrollen.

Wil je het geavanceerder dan kun je in een veld bovenaan een letter of meerdere letters al invoer geven en met VBA-code zorgen dat de ongeldige rijen ingesteld worden op rijhoogte 0, dus niet zichtbaar.

Groet,
Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan