Hallo
in elke bestand wil ik een standaard stukje code zodat ik dat niet bij elke pagina hoef te typen.
in dat stukje wil ik een link naar een database bestand.
dat heb ik als volgt gedaan.
maar nu krijg ik de melding :
Warning: require_once(mijnsite.nl/admin/script/database.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in mijnsite.nl/public_html/ve/index.php on line 6
Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required mijnsite.nl/admin/script/database.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in mijnsite.nl/public_html/ve/index.php on line 6
maar als ik de url kopieeer dan laat hij de pagina wel gewooon
als ik er een echo"$database"; in zet krijg ik ook de goede URL
in elke bestand wil ik een standaard stukje code zodat ik dat niet bij elke pagina hoef te typen.
in dat stukje wil ik een link naar een database bestand.
dat heb ik als volgt gedaan.
PHP:
<?php
$link=$_SERVER['SERVER_NAME'];
$database = "$link/admin/script/database.php";
require_once "$database";
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<?php
maar nu krijg ik de melding :
Warning: require_once(mijnsite.nl/admin/script/database.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in mijnsite.nl/public_html/ve/index.php on line 6
Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required mijnsite.nl/admin/script/database.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in mijnsite.nl/public_html/ve/index.php on line 6
maar als ik de url kopieeer dan laat hij de pagina wel gewooon
als ik er een echo"$database"; in zet krijg ik ook de goede URL
Laatst bewerkt: