Link naar een word document openen in MS Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

speeedjunk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Goeiendag,

Ik heb een vraag, op mijn werk hebben wij een intranet site waar op een bepaalde pagina een link naar een word document staat.
Dit document staat op een netwerkschijf die voor één ieder te benaderen is.
Bij het klikken op de link wordt er gevraagd om het document te openen/opslaan/of annuleren.
Wanneer je kiest voor openen van het document doet hij dit in een nieuwe browser.

In dit wordt document wordt gebuik gemaakt van een VBA script (invoer velden), deze kan niet worden geladen in een browser.
Als je het document opslaat en dan opent, dan opent die natuurlijk wel in MS Word en laat die de de invoervelden zien.

Kun je aangeven in een link dat die met de toepassing MS Word moet starten en NIET in een nieuwe browser?
Zo niet dan iemand misschien een oplossing van het uitvoeren van VBA scripts in een browser!?

We hebben hier IE 6

Alvast dank voor uw reactie.

Je moet niet naar het document linken maar naar word.exe (dat zal in een bedrijfsomgeving overal op dezelfde plaats staan. Door achter Word.exe /t [documentnaam] te zetten start word dan op met het gewenste document.

Je moet niet naar het document linken maar naar word.exe (dat zal in een bedrijfsomgeving overal op dezelfde plaats staan. Door achter Word.exe /t [documentnaam] te zetten start word dan op met het gewenste document.

Ten eerste alvast dank voor je reactie.

Ik heb het zelf even geprobeerd in een webpagina een link te maken, tot winword.exe gaat het goed maar het /t [documentnaam] gaat verkeerd, hij geeft aan cannot find file??

Zie mijn onderstaande voorbeeld, wat doe ik hier fout?

LINK: C:\Program Files\Microsoft Office/OFFICE11/WINWORD.EXE /t Z:\DigiOffice\Prod\StandaardDoc\DocumentenBeheer\Zwolle\speechformaat.dot

ik moest zelf ook weer even in de helpfunctie kijken maar het blijkt dat er geen spatie mag staan tussen de t en de filenaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan