link naar excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aaron Persyn

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo

Hoe kan ik snel, eenvoudig en overzichtelijk in een reeds opgemaakte powerpoint een link leggen naar een excell bestand op mijn bureau blad?

Groeten
Aaron

Hallo

Hoe kan ik snel, eenvoudig en overzichtelijk in een reeds opgemaakte powerpoint een link leggen naar een excell bestand op mijn bureau blad?

Groeten
Aaron

In de presentatie ga je naar de dia waar je de link wil hebben, Invoegen => Tekstvak => dan typ je de tekst die er moet staan => dan ga je op de gearceerde rand staan, => rechtermuisknop => hyperlink => dan blader je naar heb gewenste bestand => dubbelklikken en klaar. Ik merk dat als je de presentatie in fullscreen hebt en je klikt in presentatie op die link sluit de fullscreenmodus niet automatisch af, dit is ongetwijfeld voor elkaar te krijgen met een macro of VBA maar daar weet ik niets van.

Dit is inderdaad het geval wanneer je het excelbestand in een apart venster wilt openen. Het is ook mogelijk het excelbestand in het Powerpoint bestand in te sluiten. Zo krijg je geen 'popup'-vensters te zien en ziet het er bovendien stukken mooier uit wanneer je een presentatie geeft. Wanneer je hier belang bij hebt geef je maar een reactie ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan