Link naar html openen in explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobia

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
1.777
Ik schrijf mijn rapporten weg in html en bewaar de plaats in een record (C:\access\blabla\blabla\papport.html)

Hoe kan ik die html openen in explorer om later weer in te zien.

De record is ingesteld als een link.
 
Als je rapport al HTML is, dan moet hij toch zonder meer in iExplorer geopend kunnen worden? Wat krijg je te zien als je het rapport opent?

Michel
 
Dat is het probleem, hij doet dan nix. bij eigenschappen staat ook niet dat bij klikken iets moet gebeuren.

gebeurt helemaal nix. en de html staat in de map onder de aangemaakte naam.
 
Hoe wil je het bestand openen? Vanuit de Windows explorer of vanuit de Accessdatabase. Volgens mij zit daar de verwarring. De oplossing die geboden wordt gaat uit van openen vanuit de Windows explorer. En jij wil het bestand kunnen openen vanuit de database. Klopt dat?
 
Ja klopt als een bus.

Ik heb het rapport als html weggeschreven en het pad + bestandsnaam met .html
opgeslagen in een record van een tabel. dat record is ingesteld als link.

als ik in een formulier die link heb staan dan wil ik door het aanklikken dat het rapport word geopend in explorer aangezien het html is.

Wie weet mij te helpen.
 
Hoe heb je de link in de tabel opgeslagen, als tekst of als hyperlink? Als je het opgeslagen hebt als hyperlink zou je met een klik op de hyperlink het bestand moeten kunnen openen. Als je het als tekst hebt opgeslagen zul je het via vba code moeten openen. Kijk eens in de help van de VBA Editor op "Followhyperlink".
 
dat is het ***lige, de record word opgeslagen en weergegeven als hyperlink.

Heb een VBA met followhyperlink gemaakt en nu werk hij, maar kan ik ook zorgen dat hij voor access opend?

nu komt hij in de taken balk, is wel maximaal maar achter het scherm van access.

is niet handig als ik het wil bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Daar moet ik even naar kijken, maat dat doe ik morgen.
 
is het toevallig ook mogelijk om record te verwijderen als een link niet meer bestaat.

dat ik dus een check kan doen of al de bestanden nog op de pc staan en als dat niet het geval is die hele record te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan