link naar pagina binnen eigen site?

Status
Niet open voor verdere reacties.

janyep

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Hallo helden,
het zal wel te simpel zijn om waar te zijn, maar ....
een link naar een vreemde site lukt wel: http://andere_site.nl
maar een gewone link naar een pagina binnen de eigen site .... lukt niet .... .

Hebben jullie even? Zou weer heel mooi zijn,
groeten Janyep

// create the menu: ==============================================================

var menu2 = new MENU("top"); // new horizontal menu

// here are our menu items (level, height, text, , [target], [JavaScript]): menu2.entry(1, 20, "<b>Home</b>", "index.html", "_self", "");

ik zou je aanraden om gewoon in (x) html een menu te maken, en niet javascript....

Dit voor de SEO van de website, en met xhtml gaat eht ook nog eens gemakkelijker

oeps, linken lukt wel, maar target _blank niet

Hallo Pakestok, hallo iedereen,
met dat je reageerde, viel het kwartje dat ik de verkeerde regel gebruikte ... .
Alleen, de pagina opent toch als _blank, waarom niet als _self? Heeft iemand enig idee?

Ik heb gezocht naar een navigatie-menu die op alle 20 pagina's idem zijn, maar met èèn extern bestandje geschreven kan worden.
** Een i-frame met daarin HTML werkte in mijn geval niet
** HTML includen met PHP: dan zouden alle URL'S van m'n pagina's gewijzigd worden: en foetsie was m'n ranking bij de zoekmachine's.
** Vandaar een javascript- en geen HTML-menu.
Klopt denk ik hè, of zie ik nog iets over het hoofd?

In ieder geval al bedankt voor de 1e reaktie :)
Groeten Janyep

// create the menu: ==============================================================

var menu2 = new MENU("top"); // new horizontal menu

// here are our menu items (level, height, text, , [target], [JavaScript]): menu2... "<b>Welkom</b>", "index.html", "_self", "");

je urls hoeven niet te veranderen als je php gebruikt

Maak een .htaccess bestandje in je root directory en zet dit erin:

Code:
AddType application/x-httpd-php .html

et voila, html bestanden worden als php behandeleld. Bestaande html pagina's zullen ook nog steeds werken ;)

En anders kun je ook gewoon een script maken wat menuContainerDiv.innerHTML vervangt met de html voor je menu. Kun je zelfs met ajax doen maar dat lijkt me onverstandig. Maar php is verreweg de beste oplossing.

Laatst bewerkt:
Bedankt!

Wat Glest vertelde, zal ik 'bewaren' , en tzt zal ik er zeker eens induiken. Jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt! Maar voor alsnog weet ik te weinig (0,0) van PHP

Nogmaals bedankt voor de moeite!
Groeten Janyep

nou, dan help ik je een einde op weg :P

een menu is namelijk erg simpel.

maak een bestandje, menu.html in je document root (de bovenste map waar je toegang tot hebt bij een webhost). zet er gewoon html code in voor je menu, maar géén <html> <head> of <body> tags. Alleen de links dus.
Dat kan er ongeveer zo uit zien:
HTML:
<a href="link1.html">Link 1</a><br />
<a href="link2.html">Link 2</a><br />
<a href="link3.html">Link 3</a><br />
<a href="link4.html">Link 4</a><br />

In een ander bestand waar je nu wilt dat het menu verschijnt doe je dit:
HTML:
<html>
<head></head>
<body>
<div id="menuContainer"> <!-- de ID is alleen als je met CSS nog iets wilt doen belangrijk -->
<?php include("menu.html"); ?>
</div>
</body>
</html>

Mocht je hier problemen mee hebben laat het gewoon even weten dan kunnen we even kijken of de oplossing voor de hand ligt.

oops :shocked: Heb er twee van de drie weggehaald :confused:

Laatst bewerkt:
menu is klaar, maar includen: nog even niet ...

Hallo jullie daar! Mag ik nog even? Wellicht best een heel verhaal, en wellicht zit de clou in de laatste twee regels: vraag A en B ....

Een mooi licht menuutje gevonden op htmldog.com/Articles/suckerfish/dropdowns/example/ en dit aangepast aan m'n eigen layout.

De stijl gaat ongeveer zo:
Code:
#nav, #nav ul {...}
#nav ul {...}
#nav a {...}
#nav a:hover {...}
#nav a.daddy {...}
#nav li {...}
#nav li ul {...}
enz. enz. enz. : allemaal met #nav

Er zit toch een klein javascriptje bij, om te kunnen hoveren:
Code:
<SCRIPT type="text/javascript"><!--//--><![CDATA[//><!--
// -------BEGIN-SCRIPT-NAVIGATIE-MENU-------bron:-htmldog.com/Articles/suckerfish/dropdowns/example/-------

sfHover = function() {
	var sfEls = document.getElementById("nav").getElementsByTagName("LI");
	for (var i=0; i<sfEls.length; i++) {
		sfEls[i].onmouseover=function() {
			this.className+=" sfhover";
		}
		sfEls[i].onmouseout=function() {
			this.className=this.className.replace(new RegExp(" sfhover\\b"), "");
		}
	}
}
if (window.attachEvent) window.attachEvent("onload", sfHover);
// -------EINDE-SCRIPT-NAVIGATIE-MENU-------
//--><!]]></SCRIPT>

Dit beiden in de website geplakt, aangevuld met
<UL ID="nav">
<LI>bla bla bla
<LI>bla bla bla
</UL> en het werkt prima :).

Daarna in dezelfde website geprobeerd te includen, maar dat lukt nog niet:

1. Ik heb een menu.html aangemaakt: zonder HEAD en BODY, alleen met
<UL ID="nav">
<LI>bla bla bla
<LI>bla bla bla
</UL><BR CLEAR="left">

2. Ik heb in de website opgenomen:
<div id="nav">
</div><BR CLEAR="left">

Nog geen resultaat, ook niet nadat ik het als test heb geupload. Doe ik tot nu toe al iets verkeerd, of komt het doordat ik nog geen .htaccess bestand heb aangemaakt met de code:
AddType application/x-httpd-php .html

? Op http://helpdesk.servernation.nl/Technisch/Het_htaccess-bestand.php heb ik gelezen:
Let op: Zorg er voor dat de rechten voor het bestand op 644 (rw-r--r--) worden gezet. Hierdoor kan de server het .htaccess bestand benaderen, maar voorkomt dat bezoekers er in kunnen rondsnuffelen (beveiligingsrisico!)

A. Hoe zet ik iets op "644 (rw-r--r--)"?
B. Het wordt een onzichtbaar bestand: kan ik het nog wel terugzien, dan wel verwijderen in/met mijn Core FTP LE-prog?

Weet iemand raad? Heel graag!
Met vriendelijke groet, Janyep

:) :) (aangezien de ervaring is dat sommige forumleden hèèèl snel reageren) : ik kom morgen of overmorgen pas weer terug op dit forum :) :) :) :)

Laatst bewerkt:
Zonder een .htaccess bestand met de goede inhoud worden html bestanden niet als php verwerkt, dus dat zal er zeker voor zorgen dat het niet werkt.

Over het algemeen hoef je je geen zorgen te maken over een .htaccess bestand. Apache blokkeerd standaard al webtoegang. In je ftp client kun je misschien de toegangsrechten weizigen, maar het is niet echt belangrijk. Zeker niet aangezien dit .htaccess bestand geen gevoelige informatie bevat.

Als je een bestand ontoegankelijk maakt via HTTP is het nog steeds toegankelijk via FTP.

Overigen, dit is deprecated (vervangen door een betere methode, weggegooid, afgeraden, weet de beste vertaling niet) in html 4:
Code:
<BR CLEAR="left">

Je kunt er het beste vervangen door een div.
Code:
<div style="clear: left;"></div>

Ik zie trouwens ook niet waarom het nodig is om Javascript te gebruiken voor hover / niet hover. CSS kan dat zelf al.:eek:

Laatst bewerkt:
Er staat al een .htaccess online ...

Hallo Glest,
top dat je nog weer reageerde: bedankt!

1 "Hier weet ìk niets van :)"
maar er blijkt al een .htaccess online te staan. Hoe dat daar terecht komt? Tot voor twee dagen had ik nog nooit van "zo'n ding" gehoord.
Ik durfde niet te overwriten, het heeft als permissions '-rw-r-r-' en er staat in:
Code:
# -FrontPage-

IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti*

<Limit GET POST>
order deny,allow
deny from all
allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>

• Kan ik overwriten
  • of kan ik toevoegen in het bestaande bestand (moet dat ook met zo'n # als voor # -Frontpage
  • of kan ik mijn .htaccess erbij zetten onder een andere naam '.htaccess2' ofzo?

2
In het menu.html heb ik staan <UL ID="nav">
In de website heb ik staan
<div id="nav">
</div>​
Die ID is dubbel, hoort dat zo of juist niet?

3
De site heb ik opgeslagen als .html
Is dit goed, of moet dit .php of .html.php of iets anders gaan heten?

4
Code:
Ik zie trouwens ook niet waarom het nodig is om Javascript te gebruiken voor hover / niet hover. CSS kan dat zelf al
Het is geen eigenwijs- doch onwetendheid van mij:
de hover is gekoppeld aan een li, en dan schijnt het niet anders te kunnen?
Mag ik linken naar Ondertussen, in de werkelijke wereld......... in: http://www.sceneone.nl/tips_tricks/drop_down_menu.php ?

In ieder geval bedankt voor het lezen :cool:!
Groeten Janyep

1: Goed dat je niet overschreven hebt. Wat je het beste kan doen is het bestand downloaden, het lijntje eraan toevoegen en weer uploaden.
Dit lijntje werkt meestal: "AddType application/x-httpd-php .html"
Het maakt niet uit waar je het precies toevoegt.

"# -FrontPage-" is commentaar, dus niet belangrijk.

2: ID's hoor je niet dubbel te gebruiken, dus je kunt de twee elementen beter een andere ID geven.

3: het aanpassen van het .htaccess bestand zorgt ervoor dat je bestanden gewoon .html kunnen blijven heten.

4: Ach, ik zie het. Het kan in theorie inderdaad zonder javascript, maar IE gooit roet in het eten :confused:

M'n menuutje staat online, maar lukt nog niet

Hallo Glest,
sorry voor de late reactie, het heeft even geduurd, maar 'k heb dan ook van alles geprobeerd.
Nadat ik .htaccess had aangevuld, was de website niet meer normaal in FF te zien: FF vroeg eerst de pagina te downloaden. Dat vond ik geen optie en daarom toch maar weer ongedaan gemaakt.

Mocht je nog een suggestie hebben, mag ik dat dan van je horen?

Ik heb de vraag nog 'ns gepost op http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2455926#post2455926

Bedankt voor alle moeite!
Hartelijke groeten, Janyep

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan