Link naar pdf bestand openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvrooij

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Hoi,

Ik gebruik in mijn access 2007 DB een stukje code waarmee ik als ik een link naar een word document aanklik dit document wordt geopend in MS Word.

Binnenkort gaan ze document in .pdf formaat toevoegen en dan werkt dit stukje code niet want als ik op de link klik wordt het pdf bestand in MS Word geopen en dat is niet de bedoeling.

De document staan op een netwerk en de plek kan nogal eens verschillen dus ik kan geen vaste link naar een document maken, daarvoor gebruik ik een tool om een pad van een bestand op te zoeken en deze te zetten in een tabel.

Mijn vraag is dus hoe kan ik onderstaande code aanpassen om ook documenten in een pdf reader te open

Code:
Sub OpenWordDoc(strDocName As String)
    Dim objApp As Object

'voor het openen van word documenten

Set objApp = CreateObject("Word.Application")
    objApp.Visible = True
    objApp.Documents.Open strDocName
End Sub

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen anders ........ pfffff

Hoi,

Ik gebruik in mijn access 2007 DB een stukje code waarmee ik als ik een link naar een word document aanklik dit document wordt geopend in MS Word.

Binnenkort gaan ze document in .pdf formaat toevoegen en dan werkt dit stukje code niet want als ik op de link klik wordt het pdf bestand in MS Word geopen en dat is niet de bedoeling.

De document staan op een netwerk en de plek kan nogal eens verschillen dus ik kan geen vaste link naar een document maken, daarvoor gebruik ik een tool om een pad van een bestand op te zoeken en deze te zetten in een tabel.

Mijn vraag is dus hoe kan ik onderstaande code aanpassen om ook documenten in een pdf reader te open

Code:
Sub OpenWordDoc(strDocName As String)
    Dim objApp As Object

'voor het openen van word documenten

Set objApp = CreateObject("Word.Application")
    objApp.Visible = True
    objApp.Documents.Open strDocName
End Sub

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen anders ........ pfffff

Ik heb het zelf op kunnen lossen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan