Link naar plaats in ander frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

silkcom

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb een site met 4 frames:
----------------header-----------------
|
|
|
m | info
e |
n |
u |
|
|
|
----------------footer-----------------

Als ik in het menu op een link klik, dan wordt de nieuwe pagina geladen in het frame "info".
Nu is mijn probleem dat ik wil springen naar een bepaalde plaats binnen een nieuwe pagina.
Daartoe gebruik ik de volgende opdracht:
< a href="pagina2#link2">Link 2< /a>
Helaas wordt nu alleen pagina2 in het frame info geladen maar niet naar de bewuste plaats op deze pagina.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Laatst bewerkt:
Op de plek waar je naartoe wilt gaan moet je dit zetten:

< a name="link2">< /a>

(Alleen de spatie aan het begin van de tags weghalen.)

Als het goed is moet het dan werken....

Groetjes Jeroentje (Je kunt me altijd mailen.)

P.S. Mijn site: ZIG-ZAG!!!

Dit wordt nu gedaan maar werkt echter niet.

Zijn er nog meer oplossingen voor?

Ik weet verder niet hoe het moet. Het zou toch echt moeten lukken. Gebruik je alleen HTML of ook nog andere dingen?
Het zou misschien met JavaScript, PHP of iets anders kunnen? Maar daar heb ik niet zoveel verstand van. Geef anders even een link naar je site. Dan kan ik kijken wat er mis is.

Jeroen

Zelf weet ik hoe een en ander beter opgelost kan worden met php en javascript.
De site is door iemand anders gemaakt met Frontpage en wil dit zo houden.
Dit is de link naar de site.
Als je op de T-shirt klikt, dan kom je op de pagina waar het T-shirt te koop is. Hij springt echter niet naar deze positie wat wel de bedoeling is.

Zelf werk ik niet met Frontpage vanwege de overhead.

Silkcom,

De link is goed. Maar je linkt naar een ander frame. Als je het alleen met HTML wilt doen moet je de pagina http://www.tcamsterdam.info/40-lustrum/40-fr-lustrum.htm aanpassen. Ik denk dat dat niet mogelijk is, maar als je het toch wilt doen moet op die pagina deze tag:

< frame name="Lustrum" src="40-pg-lustrum.htm" target="Agenda" scrolling="auto">

Vervangen door deze:

< frame name="Lustrum" src="40-pg-lustrum.htm#Kleding" target="Agenda" scrolling="auto">

Je kunt het ook op een andere manier doen. Je kunt dan je link veranderen in:

< a href="40-lustrum/40-fr-lustrum.htm#" target="_blanc">

Dan wordt de pagina in een nieuw scherm geladen.

Als je dit ook niet wil, is het met HTML waarschijnlijk niet op te lossen. Je moet dan JavaScript of PHP gebruiken.

Succes,
Jeroen

P.S. Ik heb bij alle tags in dit bericht een spatie aan het begin van de tag gezet. Die moet je natuurlijk weghalen

Laatst bewerkt:
kijk eens naar de html in de bijlage.
Misschien kan dat je een stuk verder helpen.
Bij mij werkt het in elk geval perfect.

Bijlagen

Hé Gbouck,
Die site die jij hebt gemaakt doet het wel, alleen silcom heeft een link naar een ander frame. Dan werkt het niet. Kijk maar eens goed naar zijn site. Het gaat om de link met het T-shirtje.

Laatst bewerkt:
Ik merk dat er nogal wat links op die site aanwezig zijn.
Kan je even vertellen over welke link het gaat?
Dan probeer ik nog even te kijken.
Geert.

De link met het T-shirtje in het menu aan de linkerkant helemaal onderaan.

Het is waarschijnlijk de bedoeling dat dezelfde methode gebruikt word als voor de bovenstaande links?

kijk nog even naar de html in bijlage. Ik heb het aangepast.

Geert.
:thumb:

Bijlagen

Geert,
Er wordt al dezelfde methode gebruikt bij het T-shirtje als voor de bovenstaande links, die gaan allemaal naar een ander frameset. Ik heb de situatie een beetje nagebootst. Misschien snap je het nu.
Jeroen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan