Link naar RDP bestand geeft 404 pagina.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Agony
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Agony

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Een link op mijn website staat verwezen naar een RDP bestand op mijn server, maar zodra ik hier op klik krijg ik een 404 pagina.
Een tijdje geleden deed hij het nog wel, maar sinds ik de website heb opgebouwd in WordPress niet meer.
De link klopt wel degelijk, iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Alvast bedankt!

Ik zou denken aan een mogelijk rechtenprobleem. Kijk na of je bezoekers wel het recht hebben het bestand te lezen/downloaden.

Tijs.

Bedankt voor de snelle reactie.
Het probleem was het toevoegen van het MIME type RDP.

Topic kan op slot :thumb:

Ietwat vreemde oplossing: Als er geen mime-type is ingesteld, dan had de gebruiker de vraag moeten krijgen van Openen, Opslaan etc. Ik zie geen verband met een 404 melding, eerlijk gezegd.

De vraag op opgelost zetten doe je zelf: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Hmm de beheerder heeft het MIME type toegevoegd en nu download mijn browser (Chrome) het RDP bestand inplaats van het te openen.
Kan ik dit op een manier forceren zodat de klanten het bestand niet naar hun PC downloaden?

Wellicht geeft deze link of deze link een oplossing voor als men op de link klikt, maar het is niet te vermijden/voorkomen dat websitebezoekers op de link rechtsklikken en kiezen voor "Doel opslaan als" (of vergelijkbare opslagactie) als ze daar zin in hebben.

NB: Verschil tussen de twee links is de koppeling dat de ene Mime-koppeling maakt met application/rdp en de andere met application/x-rdp

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan