link opent niet in mainframe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slicer

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Berichten
29
Als echte beginner zal ik wel iets simpels over het hoofd zien.
Ik heb een frameset aangemaakt links / top / main en wil vanuit het menu in links een pagina openen in mainframe maar de pagina opent in de totale pagina, Als ik bij de framesetafbeelding kijk zie ik de frames staan maar er staat in NONAME. Toch heb ik ze in de Files benoemd en staat in de code de link goed aangegeven;
HTML:
<a href="lessen/lesplan.htm" target="_main.htm" CLASS="nav">6 fasenplan</a><br>
Wat doe ik fout????:shocked:


Mod edit: html-tag geplaatst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed.
Je frameset:
hierin staat de frameopbouw.
je frames hebben pagina's welke getoond moet worden.
Je frames horen ook namen te hebben.
Voorbeeld:
PHP:
 <!-- frames --> 
<FRAMESET COLS="20%,60%,20%" FRAMEBORDER="30" FRAMESPACING="30" BORDER="30"   > 
<frame name="nieuws en info" src="ninfo.html" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="no"  NORESIZE="yes" style="border-style: solid; border-color: #ff0000; border-width:
10; "> 
<frame name="navigatie" src="navigatie.html" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="no"  NORESIZE="yes" style="border-style: dotted; border-color: #FDECC7"> 
<frame name="toppers" src="reclame.html" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="no"  NORESIZE="yes" style="border-style: outset; border-color: #0000ff; border-width:8px;"> 
</frameset>

Nu je link:
die wens je te openen in het opgegeven frame, maar dan moet je wel de naam ingeven van het frame.
Nu geef je een target op met een _ ervoor, dit wil zeggen een nieuw venster,
omdat deze naam niet bekend is.

Dus
PHP:
<a href="lessen/lesplan.htm" target="_main.htm" CLASS="nav">6 fasenplan</a><br><br>

moet zijn
<a href="lessen/lesplan.htm" target="main" CLASS="nav">6 fasenplan</a><br>

Lees:
http://html.op-het.net/

:cool:
 
Goed.
Je frameset:
hierin staat de frameopbouw.
je frames hebben pagina's welke getoond moet worden.
Je frames horen ook namen te hebben.
Voorbeeld:
PHP:
 <!-- frames --> 
<FRAMESET COLS="20%,60%,20%" FRAMEBORDER="30" FRAMESPACING="30" BORDER="30"   > 
<frame name="nieuws en info" src="ninfo.html" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="no"  NORESIZE="yes" style="border-style: solid; border-color: #ff0000; border-width:
10; "> 
<frame name="navigatie" src="navigatie.html" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="no"  NORESIZE="yes" style="border-style: dotted; border-color: #FDECC7"> 
<frame name="toppers" src="reclame.html" marginwidth="10" marginheight="10" scrolling="no"  NORESIZE="yes" style="border-style: outset; border-color: #0000ff; border-width:8px;"> 
</frameset>

Nu je link:
die wens je te openen in het opgegeven frame, maar dan moet je wel de naam ingeven van het frame.
Nu geef je een target op met een _ ervoor, dit wil zeggen een nieuw venster,
omdat deze naam niet bekend is.

Dus
PHP:
<a href="lessen/lesplan.htm" target="_main.htm" CLASS="nav">6 fasenplan</a><br><br>

moet zijn
<a href="lessen/lesplan.htm" target="main" CLASS="nav">6 fasenplan</a><br>

Lees:
http://html.op-het.net/

:cool:

Bedankt voor je reactie Peter,

Omdat ik een frameset had aangemaakt vanuit Files > New > Framesets dacht ik dat deze gegevens in basis aanwezig waren en alleen in details door de site te bouwen nog aangevuld moesten worden. Ik ga nu proberen e.e.a. er in te verwerken en reageer nog terug of het werkt.
 
Het werkt!

Hallo Peter,

Geweldig!! Het werkt. Heb de namen aan het script toegevoegd en de underscore uit de namen verwijderd en klaar.

Geweldig bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan