link opent niet in nieuw venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

nescio

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Ik heb geprobeerd een aantal programma's te installeren om bepaalde websites te blokkeren voor de kinderen.
Omdat deze niet werkten onder windows 98 heb ik ze weer gedeinstalleerd.
Maar nu werkt Internet Explorer niet goed meer: als een link in een nieuwe pagina wordt geopend krijg je een leeg scherm met een zandlopertje.
Als je vervolgens op stoppen drukt , verschijnt de url in de adresbalk. En als je dan op vernieuwen drukt, verschijnt de pagina wel.
Iemand een oplossing?:(

Geplaatst door nescio
Ik heb geprobeerd een aantal programma's te installeren om bepaalde websites te blokkeren voor de kinderen.
Omdat deze niet werkten onder windows 98 heb ik ze weer gedeinstalleerd.
Maar nu werkt Internet Explorer niet goed meer: als een link in een nieuwe pagina wordt geopend krijg je een leeg scherm met een zandlopertje.
Als je vervolgens op stoppen drukt , verschijnt de url in de adresbalk. En als je dan op vernieuwen drukt, verschijnt de pagina wel.
Iemand een oplossing?:(

Kleine aanvulling: Scherm wat wordt geopend is niet wit, maar je ziet alleen de rand. Daarbinnen zie je de pagina die daarvoor geopend is, of iets anders wat je daarvoor open had staan.

Hopelijk heeft iemand snel een antwoord, want ook Rabotelebankieren werkt niet meer
:(

Nescio,

Kun je het bewuste programmaatje nog de-installeren ? Het lijkt erop dat het niet geheel verwijderd is
Dan zou ik dit eerst doen. Of het kan zijn dat je last hebt van de alom beruchte spy- en adware.
Kijk hier hoe je dit kunt checken.

En voor wat betreft waterdicht internet controle voor je kids is volgens mij moeilijk, ze kunnen altijd via andere links toch op voor hun afgeschermde sites terecht komen ben ik bang voor. Af en toe wat ouderlijk toezicht en de geschiedenis checken is volgens mij nog het beste om ze veilig te laten surfen.

Groeten,

Remy

Laatst bewerkt:
Alle programma's die ik had geïnstalleerd zijn weer ge-deinstalleerd. Ik heb Ad-aware al gedraaid, maar dit probleem blijft. Met Regclean.exe heb ik de registry opgeschoond.

Ook heb ik via instellingen - software Internet Explorer laten herstellen. Ook IEfix.exe heb ik gedraaid, een prgrammaatje wat zou moeten helpen, en tot slot heb ik IE opnieuw gedownload en opnieuw geïnstalleerd. Niets helpt...

Nog een kleine aanvulling: als ik zoek (CTRL-F) op een site, krijg ik de melding:
"Er is een fout in dit dialoogvenster opgetreden. Fout 35. incompatible versie van het RPC-stub-programma"

:(

Laatst bewerkt:
Lang leve Google! Ik heb het probleem en de oplossing gevonden. Ik zal deze hier plaatsen omdat er wellicht meer mensen zijn met dit probleem, en die hoeven dan niet 2 dagen te zoeken zoals ik :)

Het probleem is dat de file OLEAUT32.dll is overschreven met een verkeerde versie.

De oplossing (het vervangen van deze file) vond ik op deze pagina: http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Win98/Q_20321481.html

Er zijn verschillende oplossingen, maar dit vond ik de makkelijkste:

Another way to do this is within Windows and does not require you to do anything in DOS.
Press Start>>Run and type in sfc then hit OK; the System File Checker utility will open. Select the second option (Extract one file from installation disk), then, in the white field, enter oleaut32.dll. Press Start (in the SFC box...NOT the Windows Start button), and in the next window, where it says Restore From, enter either c:\windows\options\cabs or the path to the CD (depending on whether the installation files are on your hard drive), then press OK. Once it's done, you'll be prompted to reboot

vr.gr.
Nescio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan