Link phpmyadmin met MS Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jknl93

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Ik en een vriend wilde een site maken voor een goede vriend van ons. Maar dan leek het ons vet om een beheersapplicatie te maken met MS Access. Wij weten dat dat niet een van de beste tools is maar wel de einge waar wij enige ervaring mee hebben. Maar onze site maakt gebruik van een database en die zouden wij dus willen linken met MS Access om zo de database makkelijk te kunnen beheren. Nu is onze vraag of het mogelijk is om onze database die Phpmyadmin staat te kunnen linken met MS Access

Je zult het een en ander toch via MySQL moeten gaan doen vrees ik voor je ..

phpmyadmin vs access? dan beheer ik de database liever in phpmyadmin. Overigens IS phpmyadmin dus al een beheer-tool. Specifiek voor MySQL. Ook hier zijn plugins en uitbreidingen voor als de standaatd phpmyadmin niet eenvoudig genoeg is.

Maar is het daadwerkelijk ook niet mogelijk want in het verleden heb ik wel eens een database in microsoft server studio 2008 gemaakt en die vervolgens kunnen bewerken met Access. Ik kon dan met access inloggen op die server en de database. Daarmee kon ik dan schermen maken waarmee ik dan makkelijk records kon verwijderen, toevoegen en wijzigen. Misschien is het ook echt niet mogelijk maar dat zou ik dan jammer vinden wat zo heeft me vriend er weinig aan want hij heeft niks met het internet. Ik zou dus ook een site willen maken die hij zonder enige kennis van het internet zou kunnen aanpassen. Dus eigenlijk zonder dat hij in phpmyadmin hoeft te gebruiken.

Dat begrijp ik niet? uiteraard kan je access gebruiken voor beheer. Maar je vriend hoeft toch ook geen phpmyadmin te gebruiken?

Zoals ik eerder al aangaf is phpmyadmin ook een beheerstool. Je kunt die schermen e.d. net zo goed bouwen met phpmyadmin. Als je de database eenmaal gemaakt hebt is de tool toch niet meer nodig? Ik zie niet hoe access dat op zou lossen. Er is niets wat je kunt in access wat niet hetzelfde / beter kan in phpmyadmin. Het vullen van de database moet onderdeel zijn van je CMS.

Mensen die wat blogs online zetting in joomla e.d. kunnen vaak ook niets met databases etc. Lijkt me dat een betere route om te gaan.

hallo,
ik heb dit probleem ook, ik heb een schoolopdracht waarvoor ik dit moet doen. maar ik heb echt geen idee hoe. ik heb veel research gedaan maar ik kom er maar niet uit.. ik moet mij database is mysql phpmyadmin maken want het is voor een site maar we moeten daarbij ook een acces applicatie maken waarin we dingen moeten wijzigen.
kan iemand alsjeblieft helpen?
mvg,
Lars

Dat begrijp ik niet? uiteraard kan je access gebruiken voor beheer.
En dat is nou juist mij vraag. Hoe doe ik dat?? In access kon je een file aanmaken die eindigt op .adp en dan kon je inloggen op de server maar wat zijn de inlog gegevens van phpmyadmin. Ik denk dat ik de verkeerde vraag stelde maar ik hoop dat mij vraag nu duidelijker is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan