• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Link tussen cellen door een cijfer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard K

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Voor een rekening programma een link creeren tussen een aantal cellen. Ik ga het proberen uit te leggen hoe ik bedoel. Ik heb in tabblad 1 een rij die op volgend is van 1tot100(in colom A) met achter het gatal 1(dus in colom B) een getal dat willekeurig is maar voor mij bepalend. nu wil ik in tab blad 2 het getal 1 in geven en dan vanzelf het getal krijgen wat in tabblad 1 in colom B achter de 1 staat(de 1 staat in colom A). het moet dus iets zijn wat een nummer herkend en dan de regel geeft die er achter het nummer staat. zou dit mogenlijk zijn en hoe zou ik dit dan kunnen bewerkstelligen?

Ik hoop dat dat een van jullie me kan helpen.

Groetjes Richard

Zoek eens naar "VERT.ZOEKEN",in de Excel-Help of op dit forum (reeds ontelbare aan bod gekomen )!

Ik heb ook gekeken bij verticaal zoeken maar ik snap niet hoe het dan zou moeten. Ik krijg niet voor elkaar om dan deze gegevens dan er uit te krijgen. Ik zal er een voorbeeld bij doen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Richard K ;)

Je moet het nog eens uitleggen want ik snap er niks van :confused:
Duid eens aan in je voorbeeld wat en waar je wat wilt.

In tabblad 1 zie ik geen cijfers staan van 1 tot 100 enkel in tabblad 2
In kolom B zie ik nergens een getal staan enkel 2008 :eek:

Groetjes Danny. :thumb:

ik heb even een snel voorbeeld gemaakt ik kon het bestand niet er op zetten want die bevat te veel gegevens. ik wil op blad 1 een getal in vullen waar ik nu 1 heb ingevuld en dan de hele rij die er achter staat op blad 2 er bij ingevult word het liefst in de regel eronder

na veel zoeken is het gelukt door kopieren en plakken uit een gevonden bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan