link tussen records

Status
Niet open voor verdere reacties.

woulie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2013
Is het mogelijk om een link te leggen tussen records in dezelfde database?

Vb:
In een adressenbestand staat bv: jan schepers met kind louis.
Als ik nu op louis klik kan ik dan automatisch doorgestuurd worden naar de record van louis schepers?

Als ik nu op louis klik kan ik dan automatisch doorgestuurd worden naar de record van louis schepers?
Dat snap ik niet helemaal; wat bedoel je met "doorgestuurd"?
Even ter info: je kunt alleen 'doorverwijzen' als je in je tabel daarvoor aparte velden gebruikt. Ik neem aan dat je een personentabel hebt gemaakt, waarin elke persoon een eigen PersoonID heeft. Wil je zien wie daar bij hoort, dan moet je, als het om ouders gaat, twee velden maken voor de ParentID's, er van uitgaande dat elke persoon niet meer dan één vader/moeder combinatie heeft. Waarbij je dan natuurlijk ook vader/vader en moeder/moeder combinaties kan invullen. In die twee velden vul je dan het PersoonID in van die personen. Dus als Jan Schepers persoonID 14 heeft, en Louis 44, dan krijgt het Vader ParentID veld de waarde 14. Krijgt Louis vervolgens zelf kinderen met Truus Huppelaar (PersoonID 521) dan krijgen de kinderen in de ParentID velden dus de waarden 44 en 521. En op die manier kun je een stamboom opbouwen.

Op je formulier kun je dan wel een klik actie maken die het PersoonID van de parentID opent. En ik hoop dus maar dat je dát bedoelt met 'automatisch doorsturen' :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan