link uit onbekende pagina openen in ander frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

knetter3

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
hallo, ik ben weer eens tegen een probleem aangelopen.

Ik ben bezig om google wat gemakkelijker voor me te maken, en daarom wil ik dat als ik op een hit bij google klik in een ander frame van mijn pagina opent, dus dat de google-pagina blijft staan.

weet iemand hoe dit moet?

In de code kun je niets wijzigen aangezien Google die beheerd.

Wat je wel kunt doen is je browser het in een nieuw tabblad laten openen.
Dit doe je door CTRL ingedrukt te houden en dan op een link te klikken.

Je zou het ook in je browseropties in kunnen stellen maar dat is denk ik afhankelijk van de browser die je gebruikt.

Maar goed, zoals ik het zie heeft deze vraag niet veel met JavaScript te maken.
Mocht hij dat wel hebben dan is het misschien handiger om je vraag beter te omschrijven.

om het misschien wat beter te omschrijven:

ik wil graag dat als je in een frame zit met daarin een onbekende website (die je dus niet kan editen) en daarin op een link klikt dat hij het opent in een ander frame.

misschien is hier ook wel een html-tag voor

Ik denk niet dat dat gaat lukken aangezien je met een externe site (een welke niet in jouw beheer is) te maken hebt.

offtopic: x²-x² = x²-x² is gewoon 0 = 0

Laatst bewerkt:
je zou het onclick event van het (i)frame kunnen gebruiken. Dit wordt ook geroepen als een child element in het (i)frame geklikt wordt. Je kunt dan controleren of event.currentTarget een <a> element is en indien dat zo is het event.currentTarget.href openenen in een ander (i)frame en eindigen met "return false;"

Je moet wel even kijken of alle browsers event.currentTarget gebruiken. Microsoft gaat namelijk zoals gebruikelijk tegen de standaard in en gebruikt event.srcElement. En dan is er nog de gebruikelijke stoelendans voor events:)

Maar het kan dus wel.:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan