link van document opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dotter

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Goedemiddag

Een kennis heeft het volgende probleem:

Op een website staat een verwijzing naar een document (een link naar dat
document)
Als je op deze link klikt opent het document niet, maar kun je het alleen
maar opslaan.
Het gaat om een computer met Win7 en Internet Explorer 9
Op de computer is office 2007 geïnstalleerd.

Op een andere computer met Office 2007 opent het document gewoon wel.

Misschien is het een browserinstelling, maar ik kan niets vinden.

Links op een website hebben uiteraard weinig met een Word instelling te maken. Je moet de oplossing ook eerder in IExplorer zoeken, en in Mapinstellingen in de Verkenner. Ik denk dat oaky de vraag ook niet helemaal goed begrepen heeft. In ouderere versies van Windows was het vrij simpel om het gedrag van bepaalde programma's aan te passen door de acties die bij bepaalde extensies horen te bewerken. Daar kon je bijvoorbeeld instellen of een bepaald documenttype geopend moet worden in een apart venster, of eerst opgeslagen. Jammer genoeg is dat in Windows 7 allemaal veranderd; bij Microsof vinden ze dat de gebruikers geen behoefte meer hebben aan die instellingen. En dus zijn ze verdwenen, en moet je vermoedelijk de Registry induiken om de instellingen aan te passen.

Op deze site van Microsof vind je wat meer uitleg over het hoe en waarom... En hier ook.

Ik kan inderdaad in Win7 niks meer vinden op dit gebied. Mapopties in Verkenner is heel wat minder dan in XP.
En in het register werken....
Ik denk dat ik maar zal vertellen dat ze het document eerst moet opslaan en het dan openen in word, dat lijkt me toch wel iets veiliger;-)
Zal wel jouw links eerst nog eens goed bekijken, maar ik denk dat ik het erbij laat zitten.
Het is wel wat lastig, maar verder niet van invloed op het functioneren van de computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan