Link vanuit Outlook werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Montaigne

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2005
Hallo medeforumleden,

Ik kan geen linken meer openen vanuit mijn e-mailprogramm Outlook.
Mijjn besturingssysteem is Vista Home. Bij het aanklikken van de link krijg ik de volgende melding:
"Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met de systeembeheerder."

Misschien dat iemand mij hiermij kan helpen?

Met vriendelijke groet Ton Vrolijks

Tja, bij XP loste je dit vaak op door te gaan naar Start > uitvoeren en dan in te tikken:
regsvr32 ole32.dll (spatie tussen regsvr32 en ole32.dll) vervolgens op OK....
Misschien kun je deze truc even in Vista proberen....

Laatst bewerkt:
Trambel zit in de goeie richting, het gaat in de meeste gevallen echter om een andere dll.

Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en typ in het onderste vak 'zoekopdrachten starten' (of in het klassieke startmenu: klik op Uitvoeren).
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Wanneer het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klik op OK.

Als het probleem nog niet is opgelost, herhaal je stap 2 tot en met 4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):
• Shdocvw.dll
• Actxprxy.dll
• Oleaut32.dll
• Mshtml.dll
• Browseui.dll
• Shell32.dll

Laatst bewerkt:
Goedemorgen Teun,
Hartelijk dank voor je reactie. Het bestand regsvr32 urlmon.dll wordt als geslaagd opgenomen. Bij de andere bestanden komt een pop-up schermpje met een waarschuwing: U probeert een bestand van het volgende type te openen: Toepassingsuitbreiding (.dll)
Dergelijke bestanden etc. Klik op openen als u het bestand wilt openen en anders op annuleren. Ik weet nu niet hoe ik verder moet.

Het werkt nog steeds niet, maar dat had je al begrepen.

Vriendelijke groet Ton

Dllproblemen

Dat heb ik ook gebprobeerd, maar daar krijg ik een foutmelding: "Module de32.dll is geladen maar de aanvraag naar DllRegSer is mislukt met foutcode 0x80070005.

Ik meen me te herinneren dat dit probleem een paar dagen terug is ontstaan.
Ik ga het systeem een paar dagen terugzetten misschien helpt dat

Dank voor de tijd en aandacht.

Groet Ton

Hoi,

Probeer eens het volgende (ik neem aan dat je Internet Explorer als browser gebruikt):

- Start IE
- Druk een keer op de Alt-toets; de 'klassieke' menubalk opent
- Menu: Extra > Internetopties (onderaan)
- Tabblad Programma's
- Onderste knop 'Programma's instellen
- Programmatoegang en standaardprogramma's instellen
- Keuzerondje bij 'Aangepast' en aan rechterkant venster de pijltjes naar beneden aanklikken
- In het overzicht: 'Een standaard e-mailprogramma selecteren, Ms Office Outlook klikken en zorgen dat er een vinkje staat bij 'Toegang tot dit programma inschakelen'
- Op ok klikken en alle vensters weer sluiten.

Linkproblemen

Hallo Teun,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het systeem een paar dagen teruggezet en nu werken de linken weer. Mijn vrouw zit bij een PSP-klasje op internet. Allerlei frutsels maken met Paint Shop Pro en vertelde ze me dat ze een probleem had met een filter te installeren en toen kreeg ze het advies om nieuwe DLL's te installeren in de maps Win 32 of zoiets.
Ik denk dat daar wat fout is gegaan.

Bedankt voor je tijd en aandacht

Groet Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan