Link verbergen in statusbalk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffry

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2001
Op mijn website (zonder frames) open ik mijn externe links in een 100% frames pagina.

Zodoende verschijnt er een andere website in mijn browser met mijn eigen url in de adresbalk.
Als ik nu op een interne link van die site klik, blijft de url in de adresbalk steeds dezelfde (de mijne dus) en dat is de bedoeling.
Wat ik nu nog voor mekaar wil krijgen is, als je een interne link aanwijst deze niet zichtbaar wordt in de statusbalk.

Alle truks die ik ken om een link te verbergen lukken hier niet.

Jeffry

Hoi,

Bedoel je zoiets als:
Code:
<a href="http://www.helpmij.nl" target=blank
onmouseover="window.status='Helpmij, de gratis computer helpdesk van Nederland';return true"
onmouseout="window.status='';return false">Helpmij</a>

Succes :thumb:

Zo ziet de frames pagina eruit.

<frameset frameborder="0" border="0" framespacing="0" rows="100%">
<noframes>

<body>

</body>

</noframes>
<frame name="outside" src="http://someothersite.com/" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" noresize>
</frameset>

Aan de interne links, van die andere website die ik in mijn frame open, kan ik uiteraard niets wijzigen. Jouw voorbeeld kan ik hiervoor dus niet gebruiken.

Ohw, ik denk dat ik je nu begrijp..

Je opent een pagina van iemand anders in een nieuw frame zodat jouw URL erboven staat. En nu wil je als je de cursor op een link in die pagina van iemand anders zet, dat je niet kan zien dat het niet op jouw pagina staat...
Ik denk niet dat je dit op kunt lossen.. maar wie weet.. :D

Succes iig :thumb:

Ik denk ook dat het niet kan, maar het is niet de eerste keer dat iemand mij het tegendeel bewijst.

Zeg Japie, als je in het geval van jouw voorbeeld, rechts klikt met de muis, zie je de link nog in de statusbalk verschijnen.

Dit is volgens mij inderdaad niet mogelijk, aangezien op dat moment de source van de "vreemde" pagina telt.
Zou natuurlijk leuk zijn als het kon....

Greetz.
K.

link verbergen

<script>

function hidestatus(){
window.status=''
return true
}

if (document.layers)
document.captureEvents(Event.MOUSEOVER | Event.MOUSEOUT)

document.onmouseover=hidestatus
document.onmouseout=hidestatus
</script>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan