link visited

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kosjka

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2001
eens kijken of ik mijn vraag duidelijk krijg.
ik heb een pagina met daarop links die verkleuren op de vier fases; link;visited;hover en active.
nu is eht zo dat als ik die pagina bezoek en de links volg ik uiteraard de visited fase krijg als dat zo is en dat blijft zo ook al ga ik naar een andere pagina en kom dan terug, maar het blijft ook zo als ik mijn computer heb uitgehad en weer aandoe. als ik dan op die pagina kom zijn de links ook in de visitedkleur, endat zou ik nu niet willen.
iemand een tip voor me? ligt dat aan de instellingen van mijn browser of is er iets met een scriptje te doen?

alvast bedankt

Soms is handig als je wat meer info geeft, zoals welke Windows je gebruikt en welke Internet Explorer.
Jou probleem oplossen: Maak de volgende mapjes leeg (alle mapjes staan in het mapje Windows):
- Cookies
- Geschiedenis
- Recent
- Temp
- Temporary Internet Files
Wat je ook kan doen voor het afsluiten van de PC: ga naar Internet Opties (Start\Instellingen\Configuratiescherm\Internet Opties). Bij tabje Algemeen wis de Geschiedenis en wis ook de Tijdelijke Internet bestanden.
En klaar is Kees (Kosjka) :D :D

Succ6 :D
Falco

je zou ook de a:visited in je css op kunnen nemen.
Als je er ook voor zorgt dat je pagina niet gecached word (
meta expires) dan moet het lukken.

t.

dat heb i . ik heb in de css alle 4 de states gedefinieerd.
hoe voorkom ik cachen van de page?

en uh, falcon. het gaat er niet om dat het op mijn pc goed te zien is, maar op die van de bezoekers van de site :-)

Maar je zegt ook niet welke Windows jij gebruikt..;)
En volgens mij als je de mappen leeg haalt en bijv. ook de mapjes: file en jar uit het mapje jpi_cache (ook in Windows) ook verwijdert dan zie je geen enkele spoor.
Op de pagina's dan..:D

En je plaatst de vraag dubbel :D

Ciao :D
Falco

oke, ik gebruik W98SE
maar daar gaat eht toch niet om? ik kan toch moeilijk tegen de bezoekers van de site zeggen dat ze eerst iets moeten uitvoeren vordat ze de site zoals IK dat wil? moet ik toch voor kunnen zorgen? Hoop ik :-)

wat je kan doen is je a:visited hetzelfde maken als je a:link
Dan heb je wel geen verschil in bezocht en niet bezocht.. maar who cares :)

Code:
<META HTTP-EQUIV="EXPIRES" CONTENT="-1"> 
<META HTTP-EQUIV="pragma" CONTENT="no-cache">

Plak deze 2 in de head van je pagina. De onderste werkt alleen in bijzondere gevallen, maar "blaat het niet dan schaapt het niet" :)

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan