Link werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald Baert

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Hallo,
Ik probeer de website van onze kunstkring te openen waar ik lid van ben (Sant-Art) maar telkens krijg ik een fout melding "oeps deze links schijnt niet te werken" alle andere sites geven geen problemen met internet explorer en google, ik heb windows XP home en ben bij Belgacom skynet. Is hier een oplossing voor en wat kan het probleem zijn. Mede kunstenaars kunnen probleemloos de site openen en tot vorige maand lukte mij dat ook zonder problemen wat er intussen gebeurt is weet ik niet.

Groeten,

R. Baert

Website is te vinden onder http://www.santart.be/

Ik heb hier ook geen problemen, dus zul je moeten uitwijken naar andere middelen om te achterhalen of het probleem op je pc is of dat Belgacom ervoor verantwoordelijk is.

Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
nslookup www.santart.be
tracert www.santart.be

Als bijlage wat die commando's bij mij opleveren (Windows XP, provider vodafonevast.nl):

nslookup www.santart.be
Server: ns3.tiscali.nl
Address: 195.241.77.55

Non-authoritative answer:
Name: santart.be
Address: 194.50.91.113
Aliases: www.santart.be

tracert www.santart.be
Bezig met het traceren van de route naar santart.be [194.50.91.113]
via maximaal 30 hops:

1 2 ms 2 ms 2 ms 192.168.1.1
2 26 ms 27 ms 28 ms 195-241-11-254.vodafonevast.nl [195.241.11.254]

3 29 ms 28 ms 30 ms xe-2-1-0.bb1.ams1.nl.gbxs.net [195.69.144.63]
4 32 ms 33 ms 33 ms unused.gbxs.net [193.27.64.53]
5 33 ms 33 ms 32 ms xe-3-4-0.bb1.bru3.be.gbxs.net [193.27.64.146]
6 33 ms 32 ms 32 ms WILLUX.ge-1-12.bb1.bru3.be.gbxs.net [77.243.179.26]
7 33 ms 34 ms 33 ms 194.50.91.249.powered-by.willux.be [194.50.91.249]
6 33 ms 32 ms 32 ms WILLUX.ge-1-12.bb1.bru3.be.gbxs.net [77.243.179.26]
7 33 ms 34 ms 33 ms 194.50.91.249.powered-by.willux.be [194.50.91.249]

8 * * * Time-out bij opdracht.
[...]

Succes,

Tijs.

Linkje

WWW.santart.be is de link en die kan ik niet openen, "oeps link enz.".

Een code ken ik niet zou ik moeten vragen aan de site beheerder.

Groeten,

Ronald

En waarom kun je niet even die basis-testtechnieken uit mijn vorige posting uitproberen?

Je posting van zojuist voegt niets toe aan wat al bekend was in de discussiedraad, vind ik.

Tijs.

link

Omdat: a) dit nog een antwoord was op het antwoord van MegaByter, (jouw antwoord dat daarna kwam had ik nog niet gezien)
b) als ik de drie test doe krijg ik alleen bij de eerste wat te zien in een zwart schermpje met blauwe boord bovenaan (zie tekst hierna)
Microsoft windows XP(versie 5.1.2600
(C) copyright 1985-2001
C:\dokuments and settings\baert ronald>

Bij de twee andere tests krijg ik even een zelfde zwart schermpje er komt niets in dat scherm ze verdwijnen terug en verder gebeurt er niets.
Ben ik wat duidelijk?

Greats,
Ronald

print screen eerste scherm

dit is het schermpje dat bij eerste opdracht zie de twee andere opdrachten blijven leeg.

Bijlagen

• print screen.JPG
    print screen.JPG
    24,4 KB · Weergaven: 37
Voor de duidelijkheid: je moet dat nslookup en dat tracert commando invullen (en daarna op Enter drukken) in het geopende CMD-venster.
De uitvoer die ik liet zien komt uit het CMD-vester waarin ik die 2 commando's heb uitgevoerd.

Succes,

Tijs.

hierbij dan uitgevoerd komando

Was niet helemaal mee met uw voorstel

Ronald

Bijlagen

• printscreen3.JPG
    printscreen3.JPG
    44,7 KB · Weergaven: 28
Kijk, nu is duidelijk dat de DNS-server die je gebruikt (je router, want 192.168.1.1) de naam www.santart.be niet kan omzetten. Dat is juist 1 van de 2 zaken die ik getest wilde hebben.

Doe het even zo: Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Rechtsklik op de netwerkkaart die je nu gebruikt, en kies Eigenschappen.
Dubbelklik in het venstertje "deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig" op "Internet-protocol (TCP/IP)"
Klik aan: De "volgende DNS servers gebruiken", en vul daar dan in:
Als Voorkeurs-DNS-server: 208.67.222.222
Als Alternatieve DNS-server: 208.67.220.220

Druk zo vaak OK als nodig is. Probeer dan opnieuw die website te openen.

Werkt het niet, dan die DNS server-instellingen weer terugzetten op "Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen"

Succes,

Tijs.

DNS server

Ennnn........ dat werkt!
Heb ik nu een instelling veranderd die op korte of lange termijn problemen met andere dingen kunnen veroorzaken? Ik ben namelijk 61jaar en een PC gebruiker en zeker geen nert, ik zou dit probleem nooit zelf kunnen oplossen hebben en ben dan ook een beetje weifelend om zulke zaken te veranderen, ik had al eerder oplossingen aangereikt gekregen van kennissen maar die waren soms zo raar en exotisch dat ik het maar niet toegepast heb.
Van harte bedankt voor je hulp,

Ronald

Het is niet mijn gewoonte om zaken na afloop nog toe te lichten, maar dat zal ik in dit geval wel doen:
Gegeven de informatie die je eerder al verstrekt had was het probleem dat 1 site (i.c. die kunstenaars-site) niet bereikt kan worden.
Als basis van het bezoeken van websites is het allereerst van belang dat de Internet-verbinding werkt. Dat was duidelijk het geval, want andere sites waren gewoon bereikbaar.
In die situaties is van belang dat
1. De internet-naam kan worden omgezet naar een ip-adres, dus (zoals te zien in mijn uitvoer van nslookup) dat wanneer www.santart.be bij de ingestelde DNS-server wordt opgevraagd het ip-adres 194.50.91.113 wordt 'teruggemeld'.
2. Dat er geen tussenliggende routers de toegang tot de website 'blokkeren' (je internet-verkeer gaat van router naar router naar router ... totdat de bestemming wordt bereikt). Daarvoor was de tracert test, om uit te zoeken of evt. de provider directe (router-)problemen als oorzaak waardoor jij de website niet bereiken kon.

Nu even over die 2 ip-adressen van DNS-servers die je hebt ingesteld op mijn verzoek: Dat zijn DNS-servers van een organisatie/bedrijf dat Open DNS heet, die iedereen onbeperkt mag gebruiken. Dus om je directe vraag hierover te beantwoorden: Je kunt die 2 DNS servers gewoon ingesteld laten staan.
Natuurlijk kan ik niet bepalen of de ip-adressen van de DNS servers van Open DNS ooit gaan wijzigen, maar dan kun je die nieuwe (bijv. via een andere computer) altijd weer achterhalen op hun website.

Fijn dat het probleem verholpen is, en ik hoop dat met de toelichting hierboven duidelijk is wat de achtergronden en bedoelingen van mijn postings in deze discussiedraad zijn geweest.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan