Link / windows update knop werken niet meer?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheLastHero

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2003
Hoi,

Sinds kort lukt het me niet meer om een windows update te doen. Als ik op de windows update knop druk gebeurt er niets.

Dit probleem heb ik ook met programma's die vanuit internet explorer opgestart moeten worden, bijvoorbeeld de inlogpagina om rabobank internetbankier te openen.

Dit probleem had ik ook als ik vanuit het mail programma outlook express 6 een internet link aanklikte, maar die heb ik kunnen oplossen door bij mapopties de goede link aan te passen.

Het lukt me niet om de rest goed te zetten wie weet wat ik moet doen?

Ik gebruik windows XP mer serv.pack 2. Pentium 4 (540, 3.2ghz, 800mhz, S-775) en 1gb intern geheugen.

Misschien is mijn vraag niet duidelijk genoeg.

Het probleem is dus dat dit soort linkjes aanklikken niet meer werkt!

Het werkt alleen als ik de snelkoppeling plak op het buroblad via "kopiëren" en "plakken snelkoppeling". Indien ik daarna de link aanklik werkt het wel.

Laatst bewerkt:
:O sorry ik had het niet helemaal gelezen.
Kan je je pc niet automatisch laten updaten.
Bij WINXP rechtermuisknop op deze computer en dan tabblad : automatische updates

Kan je je pc niet automatisch laten updaten.

Tuurlijk kan dat dat werkt gelukkig nog wel maar toch wil ik dit probleem oplossen want zoals je ziet heb ik niet alleen problemen met de update van windows. Door dit probleem kan ik ook mijn mail niet openen via het internet of zoals in mijn vorige voorbeeld niet meer internetbankieren.

Dus wie o wie weet hoe dit op te lossen?

kijk is bij internet opties > geavanceerd(zet het daar weer op standaardwaarden)
en kijk misschien of je het beveiligd hebt bij beveiliging in internet opties

Dit heb ik inderdaad ook allemaal bekeken maar de beveiliging is super laag en alles staat verder op standaard waarden, maar helaas heeft dit niets mogen uitmaken.

gebruik je nog speciale software? popup blocker ofzoiets.
heb je een Firewall??
heb je een Router??
Welke browser gebruik je om te browsen??

wat geeft ie eigenlijk aan als je op het link klikt van windows update

Nog wat tips indien van toepassing:
En als je dit aanvinkt 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is.' (in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Programma's, of aldaar klikken op Webinstellingen herstellen), lukt het dan wel?

Verwijder ook even de "tijdelijke internet-bestanden'' (in Internet Explorer/Extra/Internet-opties, tabblad Algemeen) door te klikken op "Bestanden verwijderen" Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen.'' Sluit de schermpjes af met OK.

Mogelijk is dit aan de hand: Het is niet mogelijk om een nieuw Internet Explorer-venster te openen of er gebeurt niets na het klikken op een koppeling

Oplossing
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK. Meestal is dit al voldoende, anders verder gaan zoals hieronder beschreven.

Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stappen 2-4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):

Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)

Anders kan je deze tip nog uitvoeren:

Bij het klikken op een link in Internet Explorer of een e-mail bericht gebeurt er niets, wordt een blanke pagina geopend of komt een melding dat er een onverwachte fout is opgetreden.

In veel gevallen kan dit probleem worden opgelost met IEFix.
Je kunt IEFix hier http://www.winxptutor.com/download/iefix.zip downloaden.
Windows 2000/XP gebruikers moeten de Windows CD in de CD-speler plaatsen.
Als je geen CD hebt en er wordt gevraagd naar de directory waar ieplore.exe gezocht moet worden kun je als pad aangeven C:\Windows\i386,C:\Windows\ServicePackFiles\i386 of C:\Windows\ServicePackFiles.

Daarna zal het herstelproces beginnen die nogal wat tijd in beslag kan nemen.
Als hij klaar is moet je windows opnieuw opstarten.

Indien het hiermee niet opgelost is kun je het proberen op te lossen door IE opnieuw te installeren.
Leg de CD van Windows in de CD-rom speler.
Ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type het volgende commando in (de regel kopiëren kan ook):
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\inf\ie.inf
Klik op Ok en Internet Explorer zal opnieuw worden geïnstalleerd.

Bron: http://members.lycos.nl/fredscorner/Oplossingen.htm
En deze: http://www.fjsmjs.com/OE/nolinks.htm

Kopieer dan de gegeven links naar de adresbalk middels rechtsklik op de snelkoppeling

Deze tip wordt inderdaad door veel Helpmijers gegeven en in de regel is dát ook de oplossing. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan