lINKED COMBO BOX

• Onderwerp starter Onderwerp starter VHU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

VHU

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2005
Ik heb 2 comboboxen. Bij de eerste combo box selecteer ik het type van de wagen.
Bij de tweede combo box selecteer ik het model van de wagen.
Hoe verkrijg in de tweede combobox enkel de modellen van het type dat ik in de eerste combo box geselecteerd heb?

Ik heb 2 tabellen
Tabel 1 : Type met het veld Type
Tabel 2 : Model met de velden type, model en prijs

MVG

Stappenplan

1-Disable de tweede combobox
2-Vul tweede combobox adhv keuze van eerste combobox (onchange event) mits ongelijk aan leeg.
3-Enable de tweede combobox
4 haal koffie.

HTH
Weest gegroet,
Guus

Laatst bewerkt:
Guus2005 zei:
Stappenplan

1-Disable de tweede combobox
2-Vul tweede combobox adhv keuze van eerste combobox (onchange event) mits ongelijk aan leeg.
3-Enable de tweede combobox
4 haal koffie.

HTH
Weest gegroet,
Guus

Geachte,

Dank u voor uw reactie

hoe voer ik de tweede stap uit?

Ik heb nu in de tweede combobox naast row source het volgende commando staan :SELECT DISTINCT[Query Type].[Type], [Query Type].[Model], [Query Type].[Prijs] FROM [Query Type] WHERE ((([Query Type].[Model])=[Forms]![FORM BESTELBON KLANTTABEL1]![Model])) ORDER BY [Query Type].[Model];

Bij een eerste selectie in de eerste combobox, krijg ik de juiste informatie in de tweede combobox maar als ik dan een andere selectie wil maken in de eerste combobox, verandert er niets in de tweede combobox??

Hoe kan ik dit probleem oplossen

mvg

Laatst bewerkt:
Het enige dat je nu nog hoeft de doen is bij het wijzigen van de eerste combobox de tweede te verversen.

In het onChange event van de eerste combobox moet de volgende code komen te staan.

me.NaamTweedeCombobox.requery

Grtz,

beheer25 zei:
Het enige dat je nu nog hoeft de doen is bij het wijzigen van de eerste combobox de tweede te verversen.

In het onChange event van de eerste combobox moet de volgende code komen te staan.

me.NaamTweedeCombobox.requery

Grtz,

Printen van een form via opdrachtknop

Ik heb een formulier aangemaakt, waar ik gegevens kan op invullen.

Als ik het ingevulde formulier dan wil afdrukken via de opdrachtknop dan worden de aanpassingen niet mee afgedrukt. Ik moet dan eerst het formulier afsluiten en terug openen.

Hoe los ik dit op?

mvg

Je moet dan eerst het record opslaan. dat kan in VBA met docmd.runcommand accmdsaverecord

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan