• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Linken & Automatisch sluiten

• Onderwerp starter Onderwerp starter TVU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TVU

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
Misschien kan iemand mij met het volgende helpen:

Op het moment dat ik een bepaalde cel aanklik in een werkblad (in mijn geval A1) dan wil ik graag dat deze me teruglinkt naar een ander werkblad (dit is al gelukt), maar dat het oorspronkelijke werkblad ook zichzelf sluit. Hoe moet dit?

Hopelijk is mijn vraag duidelijk verwoord...:thumb:

Wat bedoel je met automatisch sluiten ?
Als je een ander werkblad activeert is het andere toch gesloten.
Verwar je soms werkblad en werkboek.

Cobbe

Re:

Ja, ik bedoel inderdaad twee werkboeken.:)

De link die ik heb aangemaakt opent een ander werkboek. Op het moment dat ik dit doe, wil ik het zo hebben dat het oorspronkelijke werkboek zichzelf afsluit.

Hallo,

Voeg onderstaande code toe onder de regel dat het andere workbook opent.

Code:
ThisWorkbook.Close savechanges:=True
Je "oorspronkelijke" workbook wordt afgesloten en de wijzigingen worden bewaard.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Re:

Goed, dat klinkt logisch, ik weet alleen niet precies waar ik dat moet invoeren?

Re:

Ik heb geen code gebruikt, denk ik? (Excel is voor mij nog aba cadabra...)

Ik heb het getal '1451-24' in cel A1 staan. Dit is een contractnummer. Daar heb ik handmatig geen formule voor geschreven, maar rechtermuisknop - hyperlink - invullen en klaar.

Oké, dan doen we het als volgt.
- Ga naar EXTRA - MACRO - VISUAL BASIC EDITOR (of CTRL-F11)
- Ga naar BEELD - PROJECTVERKENNER (of CTRL-R)
- Selecteer ThisWorkbook
- Plak onderstaande code.

Code:
Private Sub Workbook_Deactivate()
ActiveWorkbook.Close savechanges:=True
End Sub

Bij het selecteren van de hyperlink wordt het "oorspronkelijke" bestand gesloten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio

Met jouw code, als je gewoon bij Venster een ander bestand kiest (zonder op de link te klikken), wordt het oorspronkelijke bestand ook gesloten...

Wigi

Roncancio

Met jouw code, als je gewoon bij Venster een ander bestand kiest (zonder op de link te klikken), wordt het oorspronkelijke bestand ook gesloten...

Wigi

Dat is dan wel heel voortvarend !:p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan