Linken naar een blz/pagina in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Ik heb op de computer een handboek voor bepaalde werkinstructies in word staan (iets van 200 pagina's)

ook zit daar een inhoudsopgave bij.

maar is het mogelijk om de titels/onderwerpen op de inhoudsopgave te koppelen/linken naar een bepaalde blz.

voorbeeld:
in de inhoudsopgave staat als onderwerp MAANDBETALING BLZ 79

kan ik het woord maandbetaling dan linken naar blz 90, als ik dus op maandbetaling klik dat ik meteen naar pagina 90 ga.

Ik heb al geprobeerd met een hyperlink, maar ik kom er niet echt uit.

wie helpt mij?

Maak een kruisverwijzing naar een bladwijzer.

Groetjes,
Bennie

Laatst bewerkt:
linken

Maak eerst een bladwijzer en daarna een hyperlink, werkt perfect.

Het schijnt dus te kunnen, maar de 2 antwoorden zeggen mij helemaal niks.

Dus willen jullie het iets uitgebreider uitleggen zodat zelf ik als leek het kan.

Je hebt MAANDBETALING BLZ 79 en je hebt pagina 90. Waarom pagina 90 niet pagina 79 is, is mij onduidelijk, maar goed.

Ga naar pagina 90. Als daar ook het woord maandbetaling staat selecteer je dat woord. Ga dan naar invoegen en kies voor bladwijzer. Geef het een naam (bijv. maandbetaling). Ga terug naar de inhoudsopgave en selecteer MAANDBETALING BLZ 79 (of een gedeelte daarvan, bijv. maandbetaling). Ga dan naar het menu invoegen\verwijzing\kruisverwijzing. Kies onder verwijzingstype "bladwijzer". Selecteer de eerder gemaakte bladwijzer en klik op invoegen. Als je nu naar maandbetaling blz 79 gaat zie je dat de cursor verandert in een handje. Klik erop en je gaat naar blz. 90.

Duidelijk zo?

Groetjes,
Bennie

Maak op de pagina een bladwijzer (invoegen bladwijzer) op de plaats waar de verwijzing moet uit komen, maakt vervolgens een hyperlink op de plaats waarvandaan je wilt 'vertrekken' naar de bladwijzer.

Hoi,

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt :D

In Word kan je een zin 'standaard' maken, er een 'kop' maken enz. (zie plaatje)

Wat ik het makkelijkst vind is als je klaar bent met typen en van alles standaard tekst gemaakt hebt (ctrl+A > selecteer 'Standaard') kan je hierna van alle koppen ook echt een kop maken zoals ik hierboven uitgelegd heb.

Als je dit gedaan hebt ga je naar Invoegen > Index en Inhoudsopgave...
Daar kan je op het tabblad Inhoudsopgave nog een opmaak van je inhoudsopgave kiezen en klik je op OK

Nu zal Word automatisch alle koppen in je inhoudsopgave zetten en daar ook een link van maken.

Hoop dat het nu iets duidelijker is :)
Succes.

attachment.php

Bijlagen

• screen.jpg
    screen.jpg
    27,6 KB · Weergaven: 2.914
Bladw./hyperl.

Je maakt op ieder hoofdstuk, of bladzijde, een bladwijzer aan, dat is bij invoegen>bladwijzer
Als je dat gedaan hebt maak je een hyperlink, invoegen>hyperlink, of onder de rechtermuisknop, daar kan het ook.
Zo kun je er zoveel maken als je wilt en op ieder hodfstuk cq pagina kun je weer een hyperlink terug doen naar je index.

Succes.

P.s. zonder bladwijzers gaat het niet.

Selecteer een item waaraan u een bladwijzer wilt toewijzen, of klik op de plaats waar u een bladwijzer wilt invoegen.

Klik op Bladwijzer in het menu Invoegen.

Typ of selecteer een naam onder Bladwijzernaam.

Klik op Toevoegen.
Opmerking:

Bladwijzernamen moeten met een letter beginnen. In de naam mogen cijfers voorkomen, maar geen spaties. U kunt het onderstrepingsteken gebruiken als u woorden van elkaar wilt scheiden, zoals bijvoorbeeld "Eerste_kop".

Als u een koppeling wilt maken met een bepaalde plaats in het huidige document, kunt u gebruik maken van de bladwijzers in Word.

Voer een van de volgende handelingen uit in het huidige document:
Een bladwijzer invoegen op de plaats waar u naartoe wilt gaan.

Selecteer de tekst of het object waarvan u een hyperlink wilt maken.

Klik op Hyperlink invoegen .

Klik op In dit document plaatsen onder Koppelen aan.

Selecteer de bladwijzer waar u naartoe wilt gaan.
Opmerking :

Als u een tip wilt weergeven als u de muis langzaam over de hyperlink beweegt, klikt u op SchermInfo en typt u de gewenste tekst. Als u geen tip toewijst, wordt "Huidige document" weergegeven voor koppelingen met koppen en de bladwijzernaam voor koppelingen met bladwijzers.

Geplaatst door Bennie
Je hebt MAANDBETALING BLZ 79 en je hebt pagina 90. Waarom pagina 90 niet pagina 79 is, is mij onduidelijk, maar goed.

is maar als voorbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan