• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

linken tussen 2 excel bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleave

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
hallo,

ik heb hier 2 excel bestanden de 1e is een nota waar het product het aantal enz. word ingevult
en het andere is de prijslijst
ik zou nu graag willen dat als ik een product intyp hij mij meteen de prijs geeft die in het andere document staad
heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen ??
bijde bestanden zijn excel

MVG,

Persoonlijk zou ik opteren om de prijslijst niet in een aparte file te steken, maar gewoon als een andere sheet binnen hetzelfde bestand. Op die manier ga je zien dat je minder problemen gaat hebben.

Vervolgens kan je via VLOOKUP (NL: vert.zoeken) hetgeen je voor ogen had bekomen. Deze problematiek komt hier meermaals voor. Best even de search functie gebruiken.

Wat Finch nog even vergeet: Welkom op dit forum.;)
Enne, zou je je Nederlands willen bijschaven? 't Is tenenkrommend slecht.

Als je een mooi model wilt bouwen, kun je het bereik van producten een naam geven (Invoegen > Naam > Definiëren... > [naam]), en de cel waarin je het product wilt zetten valideren via Data > Valideren > Lijst, en dan =[naam] intikken.
Ook hiervan staan voorbeelden op het forum. Of anders: www.excellerend.nl, gevorderdencursus, lessen Valideren en Naambereiken.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan