• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Linken van excel-files dmv celinhoud (naam bestand in cel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exoltes

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2015
Berichten
33
Ik zou uit verschillende Excel-bestanden informatie moeten ophalen. Al deze bestanden hebben exact dezelfde structuur.

Echter wens ik vlot een oude verwijzing te kunnen vervangen door een nieuwe. Het idee dat ik heb is om de naam van het bestand in een cel te zetten en wanneer ik echter van bestand wil veranderen kan ik deze cel overschrijden met de nieuwe bestandsnaam.

Ik weet niet of dit ook effectief mogelijk is. Ik heb zelf al even op Google gezocht maar hier vond ik ook niet direct een oplossing. Het enige wat ik vond was standaard uitleg over hoe je verwijst naar andere Excel-documenten.

Indien er nog verduidelijking nodig is, laat het mij dan weten.

Alvast bedankt voor enige hulp.
 
Als ik je vraag goed begrijp wil je een verwijzing vanuit het ene Excel-bestand - die nu verwijst naar een specifieke cel op een specifiek tabblad in een specifiek ander bestand - aanpassen zodat die verwijst naar dezelfde cel op hetzelfde tabblad maar in weer een ander bestand?

Dat kun je heel makkelijk via de knop Edit Links op het tabblad Data op het lint.
 
Wat ik eigenlijk wil doen is uit een bepaald Excel-bestand een stuk of 50 cellen ophalen. En dit dan van 10 verschillende bestanden.

Maar omdat de Excel-bestanden waarvan ik info moet ophalen wel eens durven te veranderen zou ik ipv die 50 links aan te passen gewoon 1 cel met de naam van het bestand willen aanpassen zodat Excel automatisch die 50 cellen van een ander bestand ophaalt.
 
Op zich lost dit het ook al wel op als het niet mogelijk is om zelf de cel in te geven.
Enige verschil is dat ik nu alles even handmatig moet instellen per Excel-bestand en dat deze handmatige stap ook blijft bestaan wanneer ik een extra document moet toevoegen.
 
Als je toch graag het met ingeven van een celnaam wil werken zou je eens moeten gaan stoeien met de INDIRECT-formule, maar daarmee ben ik zelf niet bedreven genoeg om je mee te helpen. Alvast veel succes!
 
Dankjewel voor de tip. Ik zal er waarschijnlijk morgen eens naar kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan