Linken vanuit de navigatie naar een bladwijzer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jcsmit

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Dit zijn enkele regels uit mijn javascript:

linkset[1]='<div class="menuitems"><a href="../inleiding/contentpag_inleiding.htm" target="rechts">Kennismaking</a></div>'

linkset[1]+='<div class="menuitems"><a href="../inleiding/contentpag_inleiding.htm" target="rechts">Werkwijze</a></div>'

linkset[1]+='<div class="menuitems"><a href="../inleiding/contentpag_inleiding.htm" target="rechts">Betekenis symbool</a></div>'

Het zijn onderdelen van 1 pagina. Ik kom met deze link vanuit het menuutje wel naar de bewuste pagina, maar niet naar een van de bovenstaande bladwijzers (Kennismaking, Werkwijze of Betekenis symbool).

Wat moet ik hieraan toevoegen?
Wie kan mij hier iets over vertellen?

Naar een bladwijzer in een pagina link je door #bladwijzernaam toe te voegen aan de link.

Als:

linkset[1]+='<div class="menuitems"><a href="../inleiding/contentpag_inleiding.htm#Werkwijze" target="rechts">Werkwijze</a></div>'

in de contentpag_inleiding.htm staat dan de bladwijzer
<a name="Werkwijze"></a>
(De a is van anchor, in sommige editors wordt het ook wel als een ankertje weergegeven.)

Als je een bladwijzer hebt die bijna onderaan de pagina staat kun je een aantal lege regels toevoegen zodat de pagina voldoende door kan scrollen en de bladwijzer bovenaan in beeld komt.

Vr.Gr. Egel.

Heer/Mevr. Egel,

Mijn dank is zeer groot. Het werkt perfect.

m.vr.gr.
J.C. Smit - Zwolle

Graag gedaan :)

Bladwijzers kun je wel het beste, net zoals bestanden, alleen namen geven met kleine letters en underscore (_) ipv spaties. Daar kan anders nog wel eens iets mee misgaan.

Groet, Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan