Linken vanuit Thundrbird

• Onderwerp starter Onderwerp starter go4it
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

go4it

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Help. Als ik een mailtje krijg met een link die verwijst naar een website, dan kan ik niet meer automatisch naar die site klikken. (dus uit Thunderbird springen naar de webbrowser)

Heel vreemd. Want als ik de cursor op de link zet, dan wordt links onderaan - in de statusbalk - wel keurig netjes het webadres getoond.

Wat nu? Want ik word er wel een beetje kriegelig van.

Robert van Weperen

oe?

sorry, wat bedoel je met 'oe'?

het komt er in ieder geval op neer dat ik nu de link uit het mailtje moet copy/pasten en in de webadres-regel moet plaatsen

het is 3 weken geleden plotseling ontstaan
kan geen aanleiding vinden

ik heb thunderbird verwidjerd, de nieuwste versie geinstalleerd, maar niets helpt......

ps het vreemde is dat hij een 'mail to:' regel wel oppikt en me doorlinkt naar eudora.

robert

slimme vraag, mijn complimenten

NEEN is het antwoord, kortom het ligt waarschijnlijk niet aan Eudora.........

maar een weblink in een pdf bijvoorbeeld, lukt wel

r

dat zeg ik
ik gebruik default eudora
maar OOK in outlook doet hij het niet
zelfde problemen dus

probeer dit:

Twee verklaringen liggen voor de hand. In de eerste plaats kan het negeren van een link voorkomen als je besturingssysteem doorheeft dat Internet Explorer niet de standaardbrowser is. Veel internetters surfen met de webverkenner van Microsoft, maar je kunt natuurlijk ook browsers als Netscape en Opera als standaard instellen. Is dat het geval, dan is het waarschijnlijk dat een link vanuit Outlook Express niet werkt.

Je kunt Internet Explorer opnieuw tot standaard verheffen, als je dat wilt. Open daartoe de browser, ga naar Tools, klik op Internet Options en ga naar het tabblad Programs. Vink de optie 'Internet Explorer should check to see if it is the default' aan, klik op Apply en klik op OK. Sluit de browser en herstart hem. Als het goed is, krijgt je nu de vraag voorgeschoteld of je Internet Explorer als standaard wilt instellen. Klik op ja.

De tweede verklaring zit 'm in de bestandsassociatie. Met andere woorden: de manier waarop het pad naar de applicatie staat genoteerd, deugt niet. Waarschijnlijk staat er de verkorte notatie; je kunt die veranderen in het volledige pad.

Dat kan als volgt. Ga naar Start, kies All Programs op Accessories, en selecteer Windows Explorer. In het menu Tools klikt je op Folder Options, en dan op File Types. Bij Registered File Types klikt je op URL:File Transfer Protocol en dan op Advanced. Bij Actions klikt je op Open en dan op Edit. Het veld Application Used To Perform Action bevat waarschijnlijk de verkorte padnotatie naar de browser. Verander het van (bijvoorbeeld) 'c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe' in 'c:\program files\internet explorer\iexplore.exe'. Klik twee keer op OK en dan op Close.

je bedoelt dat ik 'gewoon' Explore moet starten?
want mijn software is volkomen Nederlands
en kan dus niet de bijbehorende rubrieken in het Nederlands vinden

overigens een vreemde ontdekking

als ik op de link klik

zoals bijvoorbeeld:

www.hvdm.nl

dan vesrchijnt er in de browser een verwijzing naar een temporary file:

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\05EJ89IV\hvdm[1].html

vreemd is dat
en dat is ook de reden waarom er niks gebeurt

r

Dat kan als volgt. Ga naar Start, kies Programmas en op buro-Accessories, en selecteer Windows Explorer(verkenner). In het menu EXTRA klikt je op Map-Options, en dan op Weergave. Bij Registered File Types selecter/klikt je op URL:File Transfer Protocol en dan op geadvanceerd. Bij wijzigen klikt je op Open en dan op Edit. Het veld Application Used To Perform Action bevat waarschijnlijk de verkorte padnotatie naar de browser. Verander het van (bijvoorbeeld) 'c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe' in 'c:\program files\internet explorer\iexplore.exe'. Klik twee keer op OK en dan op Close.

Deze handeling moet je herhalen voor URL:Gopher Protocol, URL:Hypertext Transfer Protocol en URL:Hypertext Transfer protocol with Privacy.

Laatst bewerkt:
missie volbracht
op alle 4 gemoemde regels

dit stond er
C:\PROGRA~1\MOZILL~2\FIREFOX.EXE -url "%1"

dit staat er nu
"C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe" %1

maar helaas, ondanks herstarten van de pc geen effect....

in ieder geval dan voor de instructie met NL-terminologie, immers verschil tussen NL en UK is enorm - voor mij althans ; (

en dit

Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:

1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK. Meestal is dit al voldoende, anders verder gaan zoals hieronder beschreven.

Als het probleem nog niet is opgelost, herhaalt u stappen 2-4 voor de volgende bestanden (vervang in stap 3 Urlmon.dll steeds door de naam van een van de bestanden hieronder):

Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll (alleen Windows XP en Windows 2000)

Kijk ook even in verkenner:

extra > mapopties > bestandstypen > URL:Hyper Text- overdrachtsprotocol > geavanceerd > bewerken > dan hoort er bij "Toepassing die voor de actie wordt gestart" het volgende te staan >
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" -nohome

Hulde!

Hulde hij doet het weer! Ikkan onbelemmerd linken uit mijn mailprogramma/

Heb alle instructies opgevolgd. Hij pakte alleen niet Msjava.dll
Die kon hij niet vinden in de bibliotheek.

Rest mij nog één vraag, waar kan het flesje wijn naar toe?
Je kunt me rechtstreeks mailen vanaf IKTIK.NL

Robert

Thomas shreef> graag gedaan

maar zo kom je niet van me af. ;)

ik wil graag een wederdienst aanbieden - mn pceetje loopt weer als een trein tenslotte

en zou je niet eenkeertje een enkel uurtje mn systeem willen 'doorblazen' want er zit natuurlijk inmiddels heel veel ruis op de harddisk

mijn adresgegvens vind je via

vvv vvv vvv. iktik . nl

m vr gr

Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan