• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Linken Via Macro Aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROBBYWUYTACK

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2016
Hoi,

mijn probleem is de volgende:

Ik heb enkele grote bestanden waar ik informatie haal uit andere bestanden via linken, nu hebben ze de structuur op de pc's aangepast op het werk en zou ik alle linken handmatig moeten aanpassen. Het betreft hier enkel een file van meer dan 1500 lijnen en tot nu toe 2000 kolommen de info die weg moet uit elke celverwijzing isvoor elke cel dezelfde.

Kan dit via een macro opgelost worden aangezien ik dit voor verschillende files moet doen.

Dank bij voorbaat

Plaats een relevant voorbeeld van een paar regels en een paar kolommen.

Je wilt dus alleen de celverwijzing laten staan?
Dus bijvoorbeeld dit:
=[Planning Vrijw Sep15 _2016_2017.xlsx]Okt_ Mar Nov16 '!A44

Moet dit worden?:
=A44

Laatst bewerkt:
Http://units.gji.intra/sites/Ccjko/[Planning Vrijw Sep15 _2016_2017.xlsx]Okt_ Mar Nov16'!A44

Wordt [Planning Vrijw Sep15 _2016_2017.xlsx]Okt_ Mar Nov16'!A44

De verwijzing die nog voor "[Planning Vrijw Sep15 _2016_2017.xlsx]Okt_ Mar Nov16 '(A44) " staat moet aangepast worden, aangezien dit over meer dan 520.000 cellen gaat zou ik dit in een macro willen gieten maar ik weet niet echt hoe

Laatst bewerkt:
Mijn vraag is nog steeds waar het in moet veranderen. En een verwijzing staat nooit genoteerd als (A44).

Edit:
Sorry, niet goed gelezen, ik zie het al.

Laatst bewerkt:
Het zou moeten veranderen in "http://units.mil.intra/sites/CCMar/ WS_BehVorm/MAD Afwachting/

(A44) was als voorbeeld

Lukt dat niet met Ctrl+H ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan