linker lineaal tab probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Wanneer ik in het standaard sjabloon van Word 2007 (de normal.dotm) een marge bovenaan de bladzijde wil instellen, moet in de linkerlineaal een tab geplaatst worden. Standaard is dat op 2,5cm. Bij een kennis van mij is er geen marge bovenaan het werkblad terwijl als je op Paginainstelling drukt dan staat er wel degelijk 2,5 cm ingevuld, de standaard invulling. Er is dus sprake van een mankement aan de normal.dotm. Ik heb de normal.dotm verwijderd en de computer opnieuw opgestart. De nieuw aangemaakte normal.dotm gaf dezelfde fout. Ik heb elders een gave normal.dotm gevonden en daarmee het bestand in de sjablonenmap overschreven. Het helpt niet. De linkerlineaal blijft leeg. Is er iemand die mij kan zeggen wat te doen om dit euvel herstellen? Word 2007 opnieuw installeren? De kennis werkt in een Windows Vista omgeving.

Bij voorbaat dank

sgrav000
 
Laatst bewerkt:
...Er is dus sprake van een mankement aan de normal.dotm...
Als je je eigen verhaal zou doorlezen, dan zou je zien dat je wel zo'n beetje alles hebt gedaan wat menselijkerwijze mogelijk is om de normal.dot te verbouwen. En het probleem bestaat nog steeds. Dus de conclusie dat er sprake is van een mankement in de normal.dot is op zijn minst een beetje voorbarig getrokken ;)

De oplossing is bedroevend (Gezien de hoeveelheid tijd die je er in hebt gestoken) simpel. Je kennis heeft (vermoedelijk per ongeluk) net onder de liniaal geklikt. En daarbij de instelling <Spaties weergeven> veranderd. Daarmee kun je instellen of je de boven- en ondermarges in een document wilt zien of niet. Laat de kennis nog één keer net onder de liniaal klikken, en je bespaart je een hoop tijd uit :)
 

Bijlagen

  • Spaties weergeven.png
    Spaties weergeven.png
    2,2 KB · Weergaven: 113
Dank, OctaFish. het lukte meteen!

sgrav000
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je een werkende oplossing :)
Mag de vraag nog op <Opgelost> gezet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan