linker/rechter kanaal omdraaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

lionlake

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Goed, ik heb sinds kort 4 boxen(2 zitten ingebouwd in mijn monitor en twee gewoon los) en ik probeerde een beetje een surround sound te creëren:D. Maar het draadje van mijn rechter box is net iets te kort om volledig aan mijn rechter kant te zetten, dus heb ik de rechter box links van mij gezet en visa-versa. Nu vroeg ik mij af... - aangezien ik in games het geluid links hoor wanneer het eigenlijk rechts hoort te zijn - of ik het linker en het rechter kanaal van mijn boxen om kan draaien zodat het wel weer gewoon klopt?
De computer speelt het rechter kanaal dus wel af vanaf de rechter speaker en het linker kanaal vanaf de linker, maar kan ik dit ook de een of andere manier omkeren?
Het is niet een groot probleem als dat niet mogelijk is natuurlijk, alleen het zou leuk zijn als het wel kon:thumb:

Hoi,

Om ook maar enigszins een gericht antwoord te geven, zal je toch wat meer gegevens over die boxen(-set) moeten geven.

Ik vroeg mij gewoon af of dit überhaupt wel mogelijk was:p
Daarom had ik in de eerste instantie geen informatie over mijn apparatuur gegeven. Ik zal wat gedetailleerdere informatie later posten.

Hoi,

Kennelijk een speakersetje zónder subwoofer ... maar wél met in de réchterspeaker de aan/uit-volumeknop .....
En het snoer van de rechterspeaker is dus w.s. te kort.
Er bestaan verlengsnoertjes voor zo'n 'headset-aansluiting' (kan even niet op de naam van het type plugje komen ....)
Ook zou je het snoertje door kunnen knippen en verlengen.
Ik zou aan de speakeraansluitingen in de monitor niet gaan morrelen als ik jou was.

Tenslotte: begrijp ik goed dat je het geluid links/rechts op zowel je monitor als de losse om zou willen draaien? Dus een vliegtuig dat vanaf links je beeld in komt vliegen, hoor je van rechts komen ...... hmmm!!!

nou ja deels... het maakt mij niet uit aan welke kant het geluid van de monitor speelt, die boxen zitten toch vlak bij elkaar. Maar inderdaad ik hoor nu een vliegtuig dat links in beeld komt rechts ja:p Het probleem zit dus alleen bij die losse boxjes.
Maar in elk geval bedankt;)

Ik heb ditzelfde probleem ik zou de kanalen graag willen omwisselen. is dit mogelijk gwoon binnen windows zonder extra firmware te instaleren?

Ik heb ditzelfde probleem ik zou de kanalen graag willen omwisselen. is dit mogelijk gwoon binnen windows zonder extra firmware te instaleren?

Zoals gezegd ....

Er bestaan verlengsnoertjes voor zo'n 'headset-aansluiting' (kan even niet op de naam van het type plugje komen ....)

Dan kan je boxje rechts, rechts laten en vice versa .....

Zoals gezegd ....

Dan kan je boxje rechts, rechts laten en vice versa .....

dat is niet binnen windows, dit moet toch wel softwarematig op te lossen zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan