Linker schanier afgebroken op onderplaat Lenovo Z580

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacques112

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2016
Hallo,

mijn zoon heeft een Lenovo Z580.

Nu is het linker scharnier niet meer vast aan de onder plaat.
Elke keer als de laptop nu dichtgaat draait het scharnier ook mee, waardoor de bovenplaat dus ook naar boven wordt geduwd.

Nou is mijn vraag:

Is dit te repareren?
Zoja, waar en wat kost dit?
Ik heb ook al gekeken of zelf zo'n nieuwe laptop onderplaat/bak kan bestellen, maar alles overzetten lijkt me een hele klus.

Graag tips en trucs

bvd Jacques112

Hallo

Dit clipje van een intern zo goed als identieke laptop heb je uiteraard ook reeds gevonden .... je maakt er wel geen melding van , dus :

https://www.youtube.com/watch?v=r3JfaK8p1mQ

Het meest voorkomend --> losgekomen schroeven in de bodemplaat ...

Deze terug vastzetten , desnoods een druppel schroefborging , of nagellak gebruiken.

In het linker scharnier zit meestal (ook bij dit model) de "datakabel" , die naar het t.f.t. paneel loopt ...

Speling op het scharnier , veroorzaakt extra "stress" , waardoor deze voortijdig kan sneuvelen ... worst case scenario , kan het motherboard zelfs sneuvelen.

"Elke keer als de laptop nu dichtgaat draait het scharnier ook mee, waardoor de bovenplaat dus ook naar boven wordt geduwd." --> er is hier dus wel degelijk sprake van extreme speling...

Mocht dit reeds te lang aanslepen , kan de scrhoefdraad , of ??? beschadigd zijn , wat de herstelkosten zal verhogen.

Persoonlijk gebruik ik e-bay als goedkope bron van reserveonderdelen .... you-tube o.i.d. kun je gebruiken als visuele aid hoe een en ander te demonteren.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen , iets aan deze info .

Peter

Laatst bewerkt:
VDK_P,

bedankt voor je snelle reactie.

Er is inderdaad een schroef uitgelopen uit de onderkant. Deze is logischerwijs ook spoorloos.
Alle andere schroeven uit de bodem/onderkant zijn van een kleinere diameter, dus ik ben nu op zoek naar een passende schroef.
Ik bedoel dus de schroef die van de onderkant naar binnen komt en de metalen scharnier naar beneden vast houdt.
De schroeven die aan de binnenkant van het scharnier zitten zijn allemaal aanwezig.

Ik heb het filmpje bekeken en misschien moet ik anders wel die oplossing gaan gebruiken.
Nieuwe schroef met moer gebruiken.

Nogmaals bedankt, oplossing is nog niet klaar maar heb wel idee hoe te doen nou :D:D

Hallo

"Alle andere schroeven uit de bodem/onderkant zijn van een kleinere diameter, dus ik ben nu op zoek naar een passende schroef" ...

Een deftige "lokale" p.c. winkel , met eigen technische dienst , heeft deze zo goed als zeker liggen ... in extremis van een slooptoestel.

Een "dozenschuiver" , zoals een mediamarkt , etc.... zo goed als zeker niet ...

Een nee ... heb je ... , een ja kun je krijgen ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan