Linkerkant loop niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

MK1965

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2011
Hallo,
Ik heb een probleem met Dreamweaver CS5. Ik ben een website aan het maken en nu loopt op mijn pagina's het linkerdeel niet naar onder toe door.

DW-Menu4.JPG

Op het plaatje zie je de linker onderhoek van mijn website. Je ziet dus links de bruine sidebar1, rechts de witte content, en onder de bruine footer. (Het lichtere bruin is de achtergrond van de website zelf.)
Ik heb het nu maar opgelost door in de sidebar1 in de sjabloon een werkbaar gebied in te voegen. En op mijn pagina's geef ik daar enters in totdat hij net zo lang is als de content. Maar dat lost het nog niet helemaal op, want er blijft een wit vlak over waar het bruin van de sidebar1 en de footer niet op elkaar aansluiten.

Kan iemand mij vertellen wat de manier is om op te lossen dat de sidebar automatisch net zo lang wordt als de content?

Dank je wel.

Hoi MK1965,
... wat de manier is om op te lossen dat de sidebar automatisch net zo lang wordt als de content?
  1. De sidebar zelf echt zo hoog maken als de content vraagt, kan niet, als je tenminste niet je heil wilt zoeken in een tabel-opmaak of een css-variant daarvoor.

MAAR!

2. Er is wel een oplossing die de sidebar-achtergrond visueel laat doorlopen tot beneden aan toe. De sidebar houdt dan zelf op precies dezelfde hoogte als nu op, maar je wordt genept met een zogenaamde "faux column" (een nep-kolom; dit is het oorspronkelijke artikel).
  3. Principe gaat als volgt. Het element waar de sidebar en de content samen in zitten, krijgt een background-image in het bruin, met de breedte van de sidebar. Dat bg-img wordt met "repeat-y" vanzelf naar beneden toe herhaald tot de bodem bereikt is.
Een achtergrond-gordijntje als het ware. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hallo,

Heel hartelijk dank! Het werkt inderdaad. Super!!

(En nu heb ik ook nog een ander vraag open staan over een spry menu maar dat is misschien heel erg ingewikkeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan