Linkerkant van mijn beeldscherm is paars en groen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sprinkles

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Hallo allemaal,

Toen ik mijn computer vanmiddag opstartte, viel het me op dat er aan de linkerkant van mijn beeldscherm een strook van ongeveer 10 cm zit die paars en groen is! die kant van de startbalk, wallpaper, alles geeft hij paars en groen weer. Opzich werkt het beeldscherm nog goed, maar dat paars/groene vind ik wel erg raar. Waar ligt dit aan? Ik kan er geen PrtScr van maken want het zit echt in het beeldscherm zelf. :confused:

Ik heb een Windows Vista systeem en een Philips. Ik weet niet precies welk type het is maar er stond iets bij van NVIDIA GeForce 8400 GS. Ik ben al naar het Nvidia control panel gegaan en heb de instellingen gereset naar de basisinstellingen maar het blijft paars!! moet ik nu een nieuw beeldscherm kopen? Nee toch? :shocked:

waarschijnlijk zit dit echt in het beeldscherm zelf. heb je een ander scherm bij de hand? probeer het daar dan is op uit of het daar ook zo is

Nee, ik heb echt maar 1 beeldscherm. Ik heb het al getest; namelijk een printscreen gemaakt en toen het beeld versleept naar de rechterkant met Photoshop en daar zag alles er normaal uit. TOen ik het weer versleepte naar links zag het er weer raar uit. :confused:

nee, maar wat ik bedoel is, dat er ook een fout in bijv. je videokaart kan zitten waardoor hij bij die kant verkeerde kleuren gebruikt

Oh op die manier, nee ik heb geen ander beeldscherm. is er misschien wat mis met die instellingen ofzo? hoe zouden de instellingen eruit moeten zien?

sorry ik heb echt geen idee, misschien even googelen en zoeken naar mensen die dit ook hebben/hadden.

Oke toch bedankt voor het meedenken! ik kan tot nu toe nog niemand vinden die hetzelfde probleem had :(

Ik denk dat het handiger is om een ander beeldscherm aan te sluiten of je eigen beeldscherm op een ander systeem aan te sluiten.

Mijn vermoeden is dat je scherm defect is.

Ik denk dat het handiger is om een ander beeldscherm aan te sluiten of je eigen beeldscherm op een ander systeem aan te sluiten.

Mijn vermoeden is dat je scherm defect is.

:( :( :(

Iemand anders nog een positiever vermoeden? :confused:

het kan ook zijn dat er iemand met een magneet bij heeft gezeten.
of de vga of dvi kabel van je beeldscherm naar de computer kan ook nog defect zijn.

Probeer eens een andere kabel. Als dat niets uitmaakt, probeer dan eens je beeldscherm op je onboard VGA aansluiting aan te sluiten. Als het probleem dan weg is, is de videokaart defect. Anders ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan