• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

links excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henri Dubach

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2003
Ik ben een cd data base aan het maken en nu wil ik als ik de naam van de cd aanklik in de database dat ik een image van de cd hoes te zien krijg.

Ik heb al een map gemaakt waar ik alle cd hoesjes heb opgeslaan in een opvolgende nummering.

In krijg nu de map met daarin de betreffende cd hoes te zien,maar het is de bedoeling dat ik alleen de
afbeelding van het hoesje in excel zie dus niet de gehele hoesmap met daarin de betreffende hoesje

Wie kan mij op weg helpen met het probleem.

Groetjes,Henri

Hey Henri,

Dus als je klikt op de naam wil je dat het plaatje opent
in explorer ofzo ?

je moet de link dan ook afmaken door te zeggen welk plaatje er bij hoort.

dus bv C:\Mijn documenten\15.jpg
de map is dan bv mijn documenten en het plaatje 15.jpg

nu moet het wel werken. als je wat anders wil of bedoelt
geef horen we het wel

koppeling excel

nee als ik doe zoals jij schrijft dan krijg ik een grooplaatje te zien en van excel zie ik dus niets meer,nee de bedoeling is dat ik een bescheide plaatje in het excel scherm krijg ,en natuurlijk het liefst op dezelfde plaats.

:confused:

had al zo'n vermoeden...heb een maandje of 2 geleden
ergens op dit of het ander forum wat voorbij zien komen
wat wel in de richting komt ... alleen ik zou even moeten zoeken in het forum waar het stond.

volgens mij heeft Luc er ook aan meegeholpen...dus als je even een PB tje zijn kant op doet gaan komt het vast goed
zal ook even kijken vandeweek of ik het nog terug kan vinden.

link excel

Nee de bedoeling van de oplossing is denk ik wel goed maar ik kan er geen kant mee op,ik weet niet hoe ik dat voorbeeld aan de gang moet krijgen .
Dus nog even in het kort als ik dus op een titel klik in een bepaalde cel ,dan moet er rechts van die cel een kleine afbeelding komen te staan van de CD Hoes,
Tot dusver heb ik dit nog steeds niet gehad ,in de meeste gevallen springt hij dan naar de map waar de image staat, hij laat mij dan een grote afbeelding zie,maar excel zie ik dan niet meer.

toch nog vele dank tot dusver voor de energie die jullie er al aan besteed hebben.

Groetjes,Henri:) :thumb:

Mischien is dit iets...

oke
(denk) dat ik het snap het al je wilt het net als een opmerking,
dus zodra je over de naam gaat dat er een scherpje komt.
dan doe je door er een opmerking's veld van te maken
zo werk het wel in excel 2003 (weet niet of het met andere versie's ook werkt.

hier komt ie:

selecteer de cel waar het plaatje moet verschijnen bv A2
vervolgens rechtermuis >> opmerking invoegen ga nu op de buitenrand van de opmerking staan
zodat je de 4 pijltjes krijgt nu weer rechter muis en kies voor opmerking opmaken.
vervolgens ga je naar (kleuren en lijnen) drukt op het pijltje naast Kleur kies voor opvuleffecten en daar vervolgens klik je op afbeelding >>>afbeelding selecteren etz... etz..

hoop dat dit een beetje in de richting komt en dat het met andere versie's ook werkt(weet niet welke je gebruikt)

link excel

Ik heb versie office xp op mijn laptop staan ,nog bedankt voor de reactie,ik wens jullie allemaal een fijne kerst toe en een gezond en creatief nieuw jaar toe.

ik ga het uitproberen,

bedankt,Henri 62j

link excel

Geweldig jongens het werkt als een trein ,hartelijk bedankt .

Groetjes,Henri:) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan